برپایی نمایشگاه عکس تاریخ پزشکی ایران در موزه کتابخانه ملی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۰

برپایی نمایشگاه عکس تاریخ پزشکی ایران در موزه کتابخانه ملی

نمایشگاه تاریخ پزشکی ایران به منظور گرامیداشت خدمات کادر درمان در دوران کرونا در موزه کتاب و میراث مستند کتابخانه ملی برپا شده است.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نمایشگاه تاریخ پزشکی ایران همزمان با ایام دهه فجر به منظور گرامیداشت خدمات کادر درمان در دوران شیوع ویروس کرونا در موزه کتاب و میراث مستند کتابخانه ملی برگزار شده است

در این نمایشگاه که از ۱۳ بهمن آغاز شده است روند شکل‌گیری مراکز و فعالیت‌های بهداشتی و درمانی در ۲۰۰سال گذشته در موزه کتاب و میراث مستند کتابخانه ملی به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه شامل گزیده‌ای از تصاویر و تمبرهای مربوط به دوران قاجار، پهلوی اول و دوم و انقلاب اسلامی می‌شود که می‌توان به تصاویری از نخستین فعالیت‌های پزشکی مدرن در دوره قاجار و پهلوی، جعبه داروخانه سیار دکتر داروئیان حاوی شیشه‌های دارویی، واکسیناسیون در مرکز قرنطینه قصر شیرین، سری تمبرهای ریشه کنی مالاریا، روز پرستاری، روز بهداشت جهانی، هفته قلب، کنگره پزشکی ایران و جامعه دندان پزشکی اشاره کرد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه از تاریخ ۱۳ بهمن ماه آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه دارد. اعضای کتابخانه ملی برای بازدید از این موزه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ساعت ۸ تا ۱۴ می توانند به محل این موزه در ساختمان کتابخانه ملی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است