«فیلی در اتاق» مشکل واضحی که هیچکس نمی‌خواهد درموردش صحبت کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۱
معرفی کتاب؛

«فیلی در اتاق» مشکل واضحی که هیچکس نمی‌خواهد درموردش صحبت کند

کتاب «فیلی در اتاق» نوشته مریم نفیسی‌راد از سوی انتشارات پایتخت به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «فیلی در اتاق» نوشته مریم نفیسی‌راد در نوبت چاپ اول از سوی انتشارات پایتخت منتشر شد.

این کتاب یک تریلر علمی-‌تخیلی با درون‌‌مایه‌ اجتماعی-عاشقانه است.

«فیلی در اتاق» اصطلاحی استعاره‌ای است که منظورش مشکل یا خطر واضحی است که کسی نمی‌خواهد درباره‌اش بحث کند و گاهی در تعاملات مدون اجتماعی چیزی به آشکاری یک فیل نادیده گرفته می‌شود. هرگاه کسی بخواهد درباره‌ موضوعی صحبت کند که می‌داند طرف مقابل از موضوع با خبر است ولی کتمان می‌کند می‌گوید: بهتر است درباره‌ فیلی در اتاق صحبت کنیم…

رمان «فیلی در اتاق» بر اساس لغت پساحقیقت نوشته شده است. کاملا واضح است که پدیده‌ «پساحقیقت» در کنار «نظریه‌پردازی توطئه» پا گرفته است. «پساحقیقت» بدین معنا نیست که دیگر نگران حقیقت نیستیم، بلکه گویای فروپاشی وفاق عمومی در نحوه‌ رسیدن به حقیقت است. پس پدیده‌ «پساحقیقت» نوعی شک‌گرایی سالم را ابراز می‌کند.

در دنیایی زندگی می‌کنیم که تشخیص «اخبار حقیقی» از «خبرهای جعلی» اگر نگوییم امکان‌پذیر نیست، اما قطعا بسیار دشوار است. در همین راستا بسیاری از تحلیلگران اجتماعی بر این باورند که امروزه ما در «جهان پساحقیقت» بسر می‌بریم؛ جهانی که اگر چه به سمت شفافیت می‌رود، اطلاعات جعلی هم به همان‌میزان باورپذیر شده‌اند و اظهارنظرهای دروغ هم قدرت انتشار یافته‌اند و تصمیم‌گیری و قضاوت براساس اطلاعات دریافتی بیش از پیش برای بشر امروز دشوار شده است.

در قسمت پشت جلد کتاب نوشته شده است: «رمان با جلسات پرونده عجیب وکیل حاذق و موکلی فوق‌العاده باهوش در اتاق ملاقات زندان شروع می‌شود. زن درباره پروژه فوق محرمانه‌ای صحبت می‌کند که تنها هفت تن از سران جهان از آن خبر دارند… و در این بین تمام گذشته‌اش توضیح داده می‌شود.»

این رمان متشکل از ۱۰ فصل است با نام‌های:
۱. خانه‌ امن
۲. رد پای زمان
۳. بیت‌کوین
۴. سرما زیستی
۵. پارابیوسیس
۶. سوءتفاهم‌های کوچک و بزرگ
۷. بال پروانه
۸. تلاقی یک معما و یک راهنمایی
۹. به خاطر عشق به پسرانم: سام و نیک
۱۰:.حقیقت یا واقعیت

این ۱۰ فصل در عین ارتباط تنگاتنگی که با هم دارند، در نهایت معنایی واحد را تشکیل می‌دهند؛ صلح. این کلمه روی جلد به صورت کد مورس حک شده است.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم: «به همان‌اندازه که می‌توان از یک نفر متنفر بود؛ می‌توان یک نفر دیگر را دوست داشت. عشق و نفرت مثل شیر و خط می‌مانند، دو‌ روی یک سکه.»

کتاب «فیلی در اتاق» در ۸۰۸  صفحه با قیمت ۸۰۰۰۰ تومان به همت انتشارات پایتخت روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است