«شهروند و مافیا» نوروز ۱۴۰۰ به تلویزیون می‌آید/ خانم‌ها تعدادشان بالا رفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۲۳
تهیه‌کننده برنامه در گفتگو با صبا:

«شهروند و مافیا» نوروز ۱۴۰۰ به تلویزیون می‌آید/ خانم‌ها تعدادشان بالا رفت

علیرضا سلطانی تهیه‌کننده «شهروند و مافیا» از پخش فصل نهم این مسابقه در نوروز 1400 خبر داد.

علیرضا سلطانی تهیه‌کننده مسابقه «شهروند و مافیا» که از ۱۱ بهمن ماه فصل هشتم آن روی آنتن شبکه سلامت رفته است در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا مطرح کرد: مسابقه «شهروند و مافیا» برای اولین بار مهرماه سال ۹۸ روی آنتن شبکه سلامت رفت و این روزها فصل هشتم آن از این شبکه در حال پخش است.

وی ادامه داد: فصل نهم و دهم مسابقه «شهروند و مافیا» به ترتیب در عید نوروز و ماه رمضان ۱۴۰۰ روی آنتن می رود. در حقیقت فصول ۸ تا ۱۰ که بدون وقفه روی آنتن می‌رود، ضبط شده و هم اکنون در مرحله تدوین است.

تهیه‌کننده «شهروند و مافیا» درباره فصل نهم این مسابقه که در عید نوروز ۱۴۰۰ روی آنتن می‌رود، مطرح کرد: فصل نهم در ۳۲ قسمت نوروز ۱۴۰۰ روی آنتن می‌رود. در حقیقت ۱۶ قسمت از این فصل با حضور بانوان و ۱۶ قسمت با حضور آقایان در این ایام پخش خواهد شد.

سلطانی ادامه داد: بازی بانوان نسبت به نوروز ۹۹ به شدت حرفه‌ای تر و جذاب‌تر شده است و به جرات می‌توانم بگویم فصل نهم یکی از جذاب‌ترین فصل‌های این مسابقه است که این موضوع یک نوع رشد برای ما نیز محسوب می‌شود.

وی درباره حضور کمرنگ بانوان در «شهروند و مافیا» مطرح کرد: برای ضبط و آغاز تولید این مسابقه فراخوان عمومی دادیم. در آن فراخوان تعداد بانوان نسبت به آقایان یک به بیست بود اما زمانی که مسابقه بیشتر دیده شد و بینندگان با آن آشنا شدند تعداد متقاضیان خانم در فراخوان‌های بعدی بیشتر شد و توانستیم در خدمت بانوان نیز باشیم.

تهیه‌کننده «شهروند و مافیا» درباره تولید ۱۰ فصل از این مسابقه تصریح کرد: قطعا زمانی که شبکه متوجه شود یک مسابقه مخاطب دارد دستور ادامه تولید آن را می‌دهد و اگر این مسابقه مخاطب نداشت به فصل دهم نمی رسید.

سلطانی درباره حضور علیرام نورایی به عنوان گرداننده بازی خاطرنشان کرد: تا پایان فصل دهم علیرام نورایی در کنار ما خواهد بود. علیرام نورایی جزو بازیگران مستعدی است که من افتخار همکاری با ایشان را داشته‌ام. یکی از علت‌هایی که این مسابقه مایل است با ایشان کار را ادامه بدهد، منش و مرام این فرد است. او به شدت همراه با برنامه است و غیرتمندانه در برنامه فعالیت می‌کند. نورایی صرفا به عنوان یک پروژه اقتصادی به این مسابقه نگاه نمی‌کند بلکه با تمام وجود برای پروژه وقت می‌گذارد. ما همه تلاشمان را می‌کنیم این همراهی ادامه دار باشد.

وی در پاسخ یه این پرسش به اینکه آیا تولید مسابقه «شب‌های مافیا» در شبکه نمایش خانگی باعث ریزش مخاطب این مسابقه شده است یا نه، مطرح کرد: مستندات و نظراتی که وجود دارد نشان دهنده این است که نه تنها مخاطب این مسابقه کم نشده بلکه افزایش نیز پیدا کرده است. البته لازم است بگویم مخاطبان تفاوت این ۲ مسابقه را درک می‌کنند. «شهروند و مافیا» و «شب‌های مافیا» به ترتیب مانند فوتبال حرفه‌ای و فوتبال هنرمندان است. ما در «شهروند و مافیا» یکسری افراد مستعد از سراسر ایران را داریم که مافیا را به صورت جدی بازی می‌کنند و «شب‌های مافیا» مجموعه‌ای است که یکسری هنرمند در کنار یکدیگر مافیا را بازی می‌کنند.

تهیه‌کننده «شهروند و مافیا» ادامه داد: زمانی که یک محتوایی خلق می شود، بهتر است همه دست به دست هم بدهیم تا آن محتوا و جریان پرشکوه تر شود و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه‌اش نمود پیدا کند. اگر بتوانیم ارزش افزوده ایجاد کنیم قطعا موفق‌تر خواهیم بود تا اینکه بخواهیم نگاه مصرف کنندگی داشته باشیم.

سلطانی در جواب به این سوال که آیا قرار است مسابقه «شهروند و مافیا» پس از پایان فصل ۱۰ ادامه پیدا کند یا نه، عنوان کرد: ادامه‌دار بودن این مسابقه بستگی به نظر شبکه دارد اما احتمال می‌دهم مسابقه ادامه‌دار باشد.

وی با بیان اینکه مسابقه «شهروند و مافیا» یک مسابقه سرگرم‌کننده صرف نیست، مطرح کرد: یکی از تلاش ما این بوده است که فرم و محتوا را با هم تلفیق کنیم تا مخاطب از هر دوی این موارد استفاده کند. همچنین فارغ از هیجان‌ها و چالش‌هایی که مخاطب با آن در مسابقه رو به رو است، «شهروند و مافیا» مخاطب را با یکسری نتایج اخلاقی را نیز رو به رو می‌کند.

سلطانی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر دیگر مخاطب به دنبال سرگرم شدن صرف نیست و تلویزیون هم به این نقطه رسیده است. امروزه باید محتوا که پادشاه همه جریان‌های رسانه‌ای است، در اولویت قرار بگیرد و بر مبنای آن فرم تزریق شود. خوشبختانه برنامه‌هایی که هم‌اکنون ساخته می‌شود به این سمت رفته است و مسابقه «شهروند و مافیا» نیز جزو اولین برنامه‌های ساخته شده در این زمینه است. من معتقدم زمان ساخت برنامه‌هایی که صرفا جذاب و سرگرم‌کننده باشند، تمام شده است.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است