نگاهی زیبایی‌شناختی به دنیای سلول‌های میکروسکوپی/ این یک پرفورمنس است | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۸
مجید سرنی‌زاده به صبا گفت:

نگاهی زیبایی‌شناختی به دنیای سلول‌های میکروسکوپی/ این یک پرفورمنس است

مجید سرنی‌زاده درباره نمایش «سلول‌ها با ما می‌رقصند» و اجرا در جشنواره تئاتر فجر گفت.

مجید سرنی‌زاده نویسنده و کارگردان نمایش «سلول‌ها با ما می‌رقصند» در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره نحوه شکل‌گیری ایده مرکزی این نمایش که در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر حضور دارد، گفت: در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا متوجه شدیم‌ که آگاهی مردم ار دنیای سلول‌ها و مولکول‌ها افزایش پیدا کرده است که این افزایش آگاهی همراه با نوعی ترس و استرس بود پس تصمیم گرفتیم با این پروژه روی این ترس و استرس‌ها کار کنیم و زیبایی‌های خاص دنیای میکروسکوپی را نشان دهیم و از منظر زیبایی‌شناختی به این زمینه بپردازیم و این اطلاعات برای تولید اثر هنری الهام‌بخش ما شد.

او درباه روند تمرین نمایش بیان کرد: حدود سه ماه است که روی این‌ نمایش کار می‌کنیم. تمرین ها شرایط سختی داشت و با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعداد اعضای اجرایی باید کم می‌شد و همچنین باید زمان تمرین‌ها را کوتاه می‌کردیم تا مشکلی برای هنرمندان به وجود نیاید.

این کارگردان با بیان اینکه نمایش آنها صرفا تئاتر نیست، عنوان کرد: می‌توان گفت نمایش ما یک جور پرفورمنس است. ویژگی‌هایی مثل قصه، روایت، کشمکش و کنش که از عناصر درام هستند و معمولا در تئاترهای کلاسیک و مدرن شاهد آن هستیم در این‌ اثر نمی‌بینیم. پروژه ما ترکیبی از صحنه‌های حرکتی، موزیکال و یک‌سری بخش‌های مستند است، علاوه بر آن‌ ویدیوهایی در طول اجرا از طریق ویدیو پروژکتور پخش می‌شود. ترکیب این عوامل با ریتم ساده، نه یک ریتم دراماتیک کنار هم قرار گرفته‌اند.

سرنی‌زاده در پایان درباره شرکت در بخش دیگرگونه‌های سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر تصریح کرد: امسال فراخوان جشنواره تئاتر فجر در بخش دیگرگونه‌های اجرایی یعنی اجراهایی که کمی متفاوت با ساختارهای کلاسیک و تعریف شده قبل است، دیدم.  ما همزمان درگیر ایده این نمایش بودیم و در فراخوان ‌جشنواره شرکت کردیم. این نمایش تنها اثر غیر تهرانی در این بخش است ‌که از بوشهر شرکت کرده‌ است.

نمایش «سلول‌ها با ما می‌رقصند» به کارگردانی و نویسندگی مجید سرنی‌زاده سه‌شنبه ۱۴ بهمن در سه سانس ۱۵:۰۰، ۱۵:۳۰ و ۱۶:۰۰ در سالن سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفت.

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه تا ۲۰ بهمن‌ماه در حال برگزاری است.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است