احتمال پخش مجموعه «جشن سربرون» در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۵

احتمال پخش مجموعه «جشن سربرون» در نیمه دوم سال ۱۴۰۰

حسن نجاریان تهیه‌کننده سریال «جشن سربرون» می‌گوید این مجموعه احتمالا در نیمه دوم سال 1400 پخش شود.

به گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، سریال «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی با رعایت پروتکل های بهداشتی در جاده امامزاده داوود در حال تصویربرداری است.

حسن نجاریان تهیه‌کننده سریال «جشن سربرون» با اشاره به این که از سال گذشته تصویربرداری این مجموعه آغاز شده است، گفت: از مهر ۹۸ تصویربرداری این اثر در منطقه شهریار شروع شد و از اوسط اردیبهشت امسال در جاده امامزاده داوود مستقر شده ایم و در حال تصویربرداری هستیم و سکانس های فضای باز را می گیریم. نزدیک به ۷۰ درصد این سریال را تصویربرداری کرده ایم.

تهیه کننده «جشن سربرون» با اشاره به سختی های تولید این مجموعه اظهار کرد: بعد از شروع این مجموعه متاسفانه با بیماری کرونا مواجه شدیم. اگرچه پروتکل ها را رعایت کردیم اما چند نفر از بازیگران و عوامل به این بیماری مبتلا شدند و متاسفانه ضایعه درگذشت زنده‌یاد کریم اکبری مبارکه موجب تاثر همه عوامل شد.

وی کار در شرایط سخت آب و هوایی را از دیگر مشکلات ساخت این اثر الف فاخر برشمرد و مطرح کرد: همه عوامل و بازیگران با تمام توان خود برای ارایه یک اثر فاخر در حال تلاش هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ این سریال آماده پخش از آنتن باشد چراکه هم زمان تدوین و دیگر مراحل فنی آن در حال پیگیری است.

نجاریان درباره موضوع این مجموعه نمایشی مطرح کرد: این سریال پنج بخش دارد که اکنون در مرحله بخش اول هستیم که شرایط و فضای ایران را در زمان مشروطه و به قدرت رسیدن رضاخان می بینیم و به مرور وارد سال ۱۳۲۰ و رخدادهای تاریخی آن دوره می شویم.

«بی بی کتا» زنی دانا و قوی است

لاله اسکندری ایفاگر نقش «بی بی کتا» در مجموعه «جشن سربرون» با اشاره به اینکه خوشبختانه این مجموعه فیلمنامه بسیار قوی دارد، درباره داستان این سریال گفت: داستان درباره صد سال پیش و برهه تاریخی مشروطه است.

وی درباره نقش خود بیان کرد: من نقش «بی بی کتا» را بازی می‌کنم که زنی دانا و قوی است، زنی که سواد خواندن و نوشتن ندارد از تجربه‌های خود برای راهنمایی ایل استفاده می کند، یک زن تاثیرگذار که هر چه سریال جلو می رود نقش او پررنگ تر می شود و در جایی از قصه مدیریت ایل را هم بر عهده می گیرد.

اسکندری ادامه داد: این مجموعه همانند سایر کارهای تاریخی مورد توجه بینندگان قرار خواهد گرفت.

اسکندری درباره شرایط ساخت این سریال گفت: شرایط کار در این سریال به ویژه به دلیل وضع آب و هوا و بیماری کرونا بسیار سخت بود. ما زمان هایی با سرمای منفی ۱۰ درجه در فضای باز کار کرده ایم، تمام تلاش من و دیگر عوامل این مجموعه این بوده که سریال خوبی برای بینندگان به نمایش بگذاریم.

«سرخو» منفی ترین کاراکتری است که تا به حال بازی کرده ام

نادر فلاح بازیگر سریال «جشن سربرون» گفت: نقش «سرخو» منفی ترین کاراکتری است که تا به حال بازی کرده ام.

وی مطرح کرد: هم اکنون در لوکیشن بُهون بهادر هستیم. این سریال دوران تاریخی زمان مشروطه را به تصویر می کشد و در حدود ۳۵ یا ۳۶ قسمت پخش خواهد شد.

نقش یکی از ریش سفیدهای ایل را در «جشن سربرون» ایفا می‌کنم

مهدی فقیه بازیگر سریال «جشن سربرون» گفت: امام (ره) در جمله ای فرموده اند کار خوب سخت است. من هیچ گاه این را فراموش نمی کنم. این سریال هم زحمت دارد اما ارزش آن بالاست و مطمئن هستم مردم آن را خواهند پسندید.

وی درباره نقش خود در این سریال مطرح کرد: «پیروز» یکی از ریش سفیدهای ایل است. در ایل ها از بچه های کوچک تا سالمندان هر کدام وظایفی دارند. دخترها و حتی پیرزنان وظایف مشخص و سلسله مراتبی دارند. من هم جزو ریش سفیدان ایل هستم که باید مسایل ایل را به یک صورت حل کنم.

فقه درباره همکاری با مجتبی راعی کارگردان و حسن نجاریان تهیه کننده تصریح کرد: بسیار خوشحالم که در کار این ۲ فرد کار می کنم. معتقدم مردم به آثاری که مربوط به زندگی عشایر است علاقمند هستند. ما هنرهای دستی عشایر را دیده ایم و در خانه هایمان با این هنرها از جمله گلیم و گبه زندگی می کنیم.

بازیگر «جشن سربرون» درباره لزوم اهمیت به تصویر کشیدن نحوه و سبک زندگی عشایر خاطرنشان کرد: این تفکر که عشایر عزیز کشورمان به واسطه نوع زندگی خود شاید در عرصه های مختلف علمی و آموزشی موفق نیستند، بسیار اشتباه و به دور از واقعیت است. ما متخصصان و افراد موفقی از قبایل مختلف عشایری در کشورمان داریم که به درجه‌های عالی موفقیت دست یافتند. یکی از مصداق های افراد موفق از میان عشایر استان فارس دکتر ملک حسینی جراح است. حتی در عرصه هنر گبه بافی که یکی از خاستگاه های آن نزد قبایل مختلف عشایری است، شاهد تنوع و زیبایی در طرح ها، رنگ بندی و شاهکار بافت هنرمندان عشایر هستیم.

فقیه در پایان درباره شرایط سخت کار در سرما و کرونا گفت: ما شب تا صبح در شرایط سخت آب و هوایی کار می کردیم و شرایط به گونه ای بود که وقتی می‌خواستیم دیالوگ ها را بگوییم سرمای هوا غیر قابل تحمل می شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است