کودکان به جشنواره عروسکی تهران- مبارک دعوت شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۳

کودکان به جشنواره عروسکی تهران- مبارک دعوت شدند

هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک، با انتشار فراخوانی، کودکان را برای شرکت در بخش «کودک و مبارک» دعوت کرد.

به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری این جشنواره، هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران – مبارک، با هدف مشارکت بیشتر کودکان در این رویداد هنری، با انتشار فراخوانی، این گروه سنی را برای شرکت در بخش «کودک و مبارک» دعوت کرد.

به گزارش ستاد خبری این جشنواره، متن این فراخوان به شرح زیر است:

«در سالی که گذشت همه‌گیری ویروس نامبارک کرونا نظم جهان را دگرگون کرد. رخدادی فراگیر که بسیاری از مناسبات معمول و ارتباطات بدیهی را دستخوش تغییرات اساسی کرد. جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک نیز از تبعات ناخوشایند این رخداد بی‌گزند نماند. از آنجا که به جهت صیانت از سلامت کودکان و نوجوانان عزیز امکان برگزاری بخش ویژه کودکان به صورت حضوری در این دوره از جشنواره میسر نیست، ستاد برگزاری جشنواره با رویکرد سهیم شدن این گروه تأثیرگذار و پراهمیت در جشنواره، بخش ویژه «کودک و مبارک» را با هدف  آشنایی بیشتر کودکان با نمایش‌های عروسکی ایرانی ، کمک به تقویت خلاقیت هنری کودکان و نوجوانان، ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه و شناخت بیشتر قصه‌های ایرانی، تقویت روحیه کار جمعی و‌ مشارکت در امر هنری گروهی، با محوریت اعضای خانواده برگزار می‌کند.

برای حضور در این مسابقه: کودکان و نوجوانان تا ۱۲ سال می‌توانند با همکاری اعضای خانواده، عروسک «مبارک» را با استفاده از امکانات ساده و وسایل در دسترس ساخته و یک قطعه کوتاه نمایشی را با این عروسک اجرا و فیلم آن را برای حضور در این بخش ارسال کنند.

شرایط و ضوابط:

-خلاقیت در انتخاب ابزار و مواد برای ساخت عروسک«مبارک» و بهره‌گیری از مواد موجود در منزل و نیز مواد غیر قابل استفاده از اولویت‌های انتخاب آثار این بخش خواهد بود.

-همکاری خانوادگی با محوریت فرزندان خانواده مورد تاکید است.

-قطعه نمایشی می‌بایست حداقل یک و حداکثر ۵ دقیقه باشد.

-تصویربرداری می‌بایست توسط گوشی تلفن همراه و به صورت افقی انجام شود.

-پیش از شروع قطعه نمایشی کودک یا نوجوان هنرمند خود را به صورت کامل معرفی کند.

-رعایت عرف اجتماعی و فرهنگی در نحوه عرضه آثار الزامی است.

-خانواده‌های محترم می‌توانند با مشارکت کودکان خود قطعه نمایش را بر مبنای قصه‌های کوتاه ایرانی انتخاب کنند.

-به عروسک‌ها و قطعات نمایشی برگزیده جوایز ویژه‌ای اهدا خواهد شد.

-عروسک‌های برتر در نمایشگاهی (حضوری یا مجازی) در ایام جشنواره به نمایش گذاشته خواهند شد.

-متقاضیان برای شرکت در این مسابقه می‌بایست فایل تصویری با توضیحات بالا را حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ماه۱۳۹۹ به شماره ۰۹۳۵۳۸۰۱۹۸۲ ازطریق واتس اپ ارسال کنند.

-تعاریف و توضیحات بیشتر به همراه تصاویر عروسک «مبارک» و ویدئوی کوتاه آموزشی در این زمینه برای آشنایی بیشتر کودکان و والدین محترم بر روی وب سایت جشنواره به نشانی Tehranmobarak.theater.ir و صفحه مجازی به نشانی Tehranmobarak.18th@ در دسترس است.

-قطعات نمایشی برگزیده بر روی تارنما و صفحه مجازی جشنواره بارگذاری خواهد شد.»

نشانی دبیرخانه جشنواره: خیابان انقلاب، ضلع شرقی پارک دانشجو، خیابان رازی، کوچه مهبد، پلاک ۱۰، طبقه دوم، تلفن :۶۶۷۵۴۶۹۶-۰۲۱، نشانی تارنمای جشنواره: Tehranmobarak.theater.ir

هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک با یاد زنده‌یاد گلزار محمدی، دبیر فقید این جشنواره و با دبیری اجرایی مهدی حاجیان دهم تا هفدهم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است