کتاب کاردستی «پشره‌ها» منتشر شد/ آشنایی با شیوه‌های ساخت عروسک‌های ساده | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۳

کتاب کاردستی «پشره‌ها» منتشر شد/ آشنایی با شیوه‌های ساخت عروسک‌های ساده

«پشره‌ها» عنوان کتاب کاردستی جدید کانون است که کودکان را با شیوه‌های ساخت عروسک‌های ساده با استفاده از ساقه، ریشه و... درختان آشنا می‌کند.

به گزارش صبا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «پشره‌ها» عنوان کتاب کاردستی جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که کودکان را با شیوه‌های ساخت عروسک‌های ساده با استفاده از ساقه، ریشه، میوه، برگ و… درختان آشنا می‌کند.

این کتاب اثر فرزانه بابایی برای گروه سنی بالای ۹ سال (نونهال) است که با عکس‌های بهنام زهری‌سامیان به چاپ رسیده است.

«چرخنگ»، «پشرع»، «تشلک»، «شل‌مولک»، «سوکس»، «ماگاز»، «حَ‌پَ‌شعِ»، «چارپَرَک»، «پَش‌مولک»، «موگچه» و «سوس‌مولک» عنوان اسامی عروسک‌هایی است که شیوه‌ ساخت آن‌ها در کتاب «پشره‌ها» به کودکان آموزش داده شده است.

نویسنده در بخشی از این اثر خطاب به بچه‌ها نوشته است: «بیایید به اطراف‌مان با دقت بیشتری نگاه کنیم. وقتی در جنگل راه می‌رویم، در کنار ساحل بازی می‌کنیم، در کویر قدم می‌زنیم و از خیابان‌ها و کوچه‌ها عبور می‌کنیم، به برگ‌ها، بوته‌ها، میوه‌ها، سنگ‌ها و… بیش‌تر توجه کنیم. بیایید با نگاهی خلاق به اطراف‌مان نگاه کنیم.»

کتاب‌ «پشره‌ها» با قطع خشتی در ۲۸ صفحه هم‌زمان در سه نوبت با شمارگان ۷هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۰ هزار تومان چاپ و روانه‌ بازار نشر شده است.

پیش‌تر نیز از مجموعه عروسک‌های فرزانه بابایی کتاب «جناب سُفال» نیز منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب و سایر محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را از مراکز عرضه محصولات کانون در سراسر کشور و فروشگاه اینترنتی کانون به نشانی shop.kpf.ir و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی هنری خریداری کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است