واکنش به توهین نمانیده مجلس به رسانه‌ها/ نه تاریخ می‌دانید نه حریمِ آزادی را می‌شناسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۱

واکنش به توهین نمانیده مجلس به رسانه‌ها/ نه تاریخ می‌دانید نه حریمِ آزادی را می‌شناسید

انجمن صنفیِ روزنامه‌نگاران استان تهران در واکنش به توهینِ نماینده مردم سبزوار در مجلس به اهالی رسانه در نامه‌ای به رییس مجلس خواستارِ ورودِ هیات نظارت بر مطبوعات به این موضوع شد.

به گزارش خبرنگار صبا، بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده مردم سبزوار در مجلس ۱۱بهمن در مصاحبه‌ای در واکنش به فضای رسانه‌ای در ماجرای سیلی زدن علی اصغر عنابستانی دیگر نماینده سبزوار به یک سرباز آن هم به دلیل اجرای قانون گفت: «عده‌ای در کشور هزینه درست کاری را بالا بردند و هرچه شفاف باشی علیه تو گارد می‌گیرند، فضای رسانه‌ای تبدیل شده به عده‌ای شعبان بی مخ که از کاه کوه می‌سازند.»

گفته‌های این نماینده واکنش‌های بسیاری را از سوی اصحاب رسانه و خبرنگاران برانگیخت.

ناگفته نماند که این نماینده مجلس پس از این مصاحبه درصدد دلجویی از اصحاب رسانه برآمد و بیان کرد: من همیشه مصاحبه مطبوعاتی دارم و احترام ویژه‌ای برای رسانه‌ها قائل هستم اما روی صحبت من با عده‌ای است که مسایل کشور را به حاشیه می‌برند، دروغ پردازی می‌کنند و اصل ماجرا را جا به جا می‌کنند. آن‌ها را «شعبان بی مخ» خطاب کردم. رسانه‌ها مطمئن باشند زمانی که به وظیفه ذاتی خود براساس حقایق عمل می‌کنند قطعا مورد تشویق و توجه ما هستند و اجازه نمی‌دهیم به آن‌ها اهانت شود. هرگز به رسانه‌ها اهانت نمی‌کنم.

حال انجمن صنفیِ روزنامه‌نگاران استان تهران در واکنش به توهینِ این نمایندگان مجلس به روزنامه‌نگاران و خبرنگاران، در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رییس مجلس این اظهارات را قویا محکوم و خواستارِ ورودِ هیات نظارت بر مطبوعات به این موضوع شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

«ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

جناب آقای محمدباقر قالیباف

همان‌گونه که شما هم در جریان قرار گرفته‌اید اخیرا یکی از نمایندگان مجلس تحت تاثیر فشار افکارعمومی عنان اختیار از کف داده و به شکل زننده‌ای به مجموعه روزنامه‌نگاران ایرانی توهین کرده است.

حتما عنایت دارید که فضای عمومی برای روزنامه‌نگاران چندان فراهم نیست که در این موارد به تحقیق و تهیه گزارش اقدام کنند در نتیجه این واکنش‌ها از جانب آحاد مردم است و محصول عدم پاسخگویی مناسب مسئولان امر و فقدان فضای رسانه‌ای آزاد و ایمن.

بر این اساس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، توهین بهروز محبی نجم آبادی نماینده مجلس شورای اسلامی به جامعه روزنامه‌نگاری کشور را قویا تقبیح کرده و آن را به عنوان تعرض به حریم قانونی و اخلاقی رسانه‌های کشور محکوم می‌کند و انتظار دارد که مدیریت محترم مجلس برای جلوگیری از داوری منفی نسبت به این نهاد به نحو مقتضی آن را جبران کند.

تشبیه روزنامه‌نگاران و فضای رسانه‌ای به «شعبان بی‌مخ» نه فقط توهینی آشکار است که نشان دهنده بی‌اعتنایی کامل به موازین قانونی و معیارهای حقوقی این حرفه است، بلکه نشان‌دهنده بی‌اطلاعی از تاریخ این کشور است که تمرکز حملات شعبان بی‌مخ و اطرافیان او در روز کودتای شوم متوجه مطبوعات و کشتن روزنامه‌نگاران بود.

جامعه روزنامه‌نگاری ایران، در تلاش برای انجام وظیفه حرفه‌ای خود از هیچ کوششی دریغ ندارند و کسی حق ندارد رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران را بخاطر انتشار اخبار و نظرها مورد هجوم و توهین قرار دهد. چنین گفتاری علیه رسانه‌ها، تحت هر شرایطی محکوم و تعرض به حریم امنیت و آزادی رسانه‌های کشور است.

این سخنان توهین آمیز قطعا در شان هیچ نماینده‌ای نیست. به همین دلیل خواستار آنیم که هیات نظارت بر رفتار نمایندگان سکوت نکرده و با رسیدگی فوری به اظهارات این نماینده مانع از رواج این ادبیات توهین آمیز علیه رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران شود.

والامر الیکم»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است