«دروغگو و منفعت‌طلب» خواندن منتقدان راه حل مشکل نیست/ نگران جان شما هستیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۵
صبا گزارش می‌دهد؛

«دروغگو و منفعت‌طلب» خواندن منتقدان راه حل مشکل نیست/ نگران جان شما هستیم

با وجود تصاویری که از رعایت نشدن کامل پروتکل‌های بهداشتی در روز نخست سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر منتشر شد، روابط عمومی جشنواره منتقدان را منفعت طلب و دروغگو خواند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، دیروز یکشنبه ۱۲ بهمن ما مصادف بود با برگزاری اولین روز سی‌ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر که اولین تجربه خود در شرایط کرونایی را پشت سر می گذاشت و خیلی از چشم ها به این رویداد بود که با توجه به شیوع کرونا چگونه می تواند حضور مردم، اهالی رسانه و هنرمندان را کنترل کند.

تا ساعت عصر دیروز هنوز خبر چندانی از حاشیه های روز اول نبود تا اینکه با آمدن فیلمی از رعایت نکردن پروتکل ها توسط پرویز پرستویی و عادل فردوسی پور در کاخ جشنواره و تجمع عکاسان برای حضور در مراسم «فوتوکال»، باب نقدها و نظرها باز شد.

تعداد زیاد عکاسان و تصویربرداران که در تجمعاتی بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، مشغول ثبت تصاویر حضور هنرمندان در کاخ جشنواره بودند و اظهارنظر چند خبرنگار از برج میلاد که شرایط را نامساعد می دانستند، باعث نگرانی منتقدان، مسئولان وزارت بهداشت و حتی سینماگران و هنرمندان شد.

جریان نقد کم کم به فضای مجازی و نظرات مردمی رسید و حتی مطالبی درباره وضعیت نامساعد پردیس ملت که میزبان بخشی دیگر از منتقدان و اهالی رسانه است در فضای مجازی و اظهارات خبرنگاران منتشر شد.

جشنواره ملی فیلم فجر که از دور اول تا امروز همواره محل نقد و حاشیه سازی بوده است امسال قطعا با ظرفیت بیشتری برای چنین برخوردهایی روبه رو است و طبیعتا انتظار می رفت مسئولان جشنواره نیز توان مواجهه با این مطالب را داشته باشند که قطعا بخش زیادی از آنها به دلیل نگرانی از جان افراد است و اینکه پس از پایان جشنواره موج جدیدی از ابتلا به کرونا در جامعه و به ویژه اهالی رسانه و سینما شکل نگیرد.

اما برخلاف انتظار و رویه مرسوم نهادهای فرهنگی کشور، روابط عمومی جشنواره در بدعتی عجیب و البته شبانه به جای رسیدگی به نقدها و نظرها، در متنی نوشت: «چند نفر که منفعتی از این دوره جشنواره نصیب‌شان نشد و چند رسانه که با کاهش ظرفیت سینمای رسانه‌ها به دلیل ضرورت رعایت فاصله‌گذاری‌ها، فرصتی برای ارائه لیست‌های بلندبالا نیافتند، در اقدامی غیراخلاقی با تصویرسازی اقدام به دروغ‌پراکنی و جوسازی علیه جشنواره کردند.»

روابط عمومی جشنواره ملی سینمای ایران نه تنها در خبری به لزوم بررسی مشکلات و نکات مطرح شده نپرداخت و از نگاه موشکافانه رسانه ها و اهالی رسانه تشکر نکرد بلکه منتقدان را دروغگو خواند که به دلیل تامین نشدن منافع شان این مطالب را منتشر کرده اند.

آنچه مسلم است دبیرخانه جشنواره نیز با رویداد و شرایط غیرمترقبه و تجربه نشده ای روبه رو شده است ولی قطعا هتاکی کردن به رسانه ها و منتقدان راه حل مشکلات نیست به ویژه که بیش از خیلی های دیگر خود اعضای ستاد برگزاری جشنواره که از چندی پیش به طور فشرده مشغول کار هستند و با خستگی و کار زیاد این روزها را پشت سر می گذارند، در خطر هستند و در طول مدت زیاد کار و خستگی هر لحظه ممکن است رعایت پروتکل ها فراموش یا ضعیف شود.

آرزوی ما برای دست اندرکاران جشنواره و سینماگرانی که در این رویداد حضور می یابند سلامت کامل است و به ویژه اهالی رسانه و منتقدان نیز باید روزگار امنی را در جشنواره تجربه کنند.

حتی اگر همه رسانه های منتقد دروغگو و منفعت طلب خوانده شوند آیا می توان به علیرضا وهاب‌زاده مشاور وزیر بهداشت هم این صفات را نسبت داد؟ زیرا او هم دیشب در واکنش به انتشار تصاویر برج میلاد نوشت: «تمامی ضوابط مثل تمام مشاغل و فضاها به مسئولان ⁧ جشنواره ⁩ ابلاغ شده و متعهد شدند که پروتکل‌ها را رعایت کنند. قطعا این تصاویر تخلف از اجرای پروتکل‌هاست و مسوولان برگزاری جشنواره باید پاسخگو باشند.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است