مراسم تکریم و معارفه سرپرست رادیو قرآن برگزار شد/ لزوم انتقال درست مفاهیم قرآنی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۹

مراسم تکریم و معارفه سرپرست رادیو قرآن برگزار شد/ لزوم انتقال درست مفاهیم قرآنی

مراسم تکریم و معارفه مدیر سابق رادیو قرآن و سرپرست جدید این شبکه رادیویی با حضور قائم مقام رییس صداوسیما، معاون صدا و مدیران معاونت صدا برگزار شد.

به گزارش صبا به نقل از معاونت صدا، مراسم تکریم و معارفه مجتبی ایزدی مدیر سابق رادیو قرآن و منصور قصری زاده سرپرست جدید این شبکه رادیویی با حضور حجت الاسلام سیدرمضان موسوی مقدم قائم مقام رییس سازمان صداوسیما، علی بخشی زاده معاون صدای سازمان صداوسیما و مدیران معاونت صدا برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی مقدم قائم مقام رییس سازمان صداوسیما در این جلسه اظهار کرد: از مواردی که در عرصه قرآن کمتر کار شده است، تفسیر عرفانی کلام خداوند است. ابتدای قرآن  بسم الله الرحمن الرحیم آمده است که دربرگیرنده همه قرآن کریم است و در ابتدای همه آیات قرار گرفته است و بدون نام خدا نمی توان هیچ کلمه ای را از زبان جاری کنیم یا کاری را آغاز کنیم.
وی افزود: بر اساس روایات و احادیث بسم الله الرحمن الرحیم، صراط المستقیم است و مسیر مستقیم را نشان می‌دهد. ولایت فقیه و انقلاب اسلامی هم بر همین اساس و مسیر آغاز شد و جدای از اینکه امام مفسر قرآن بود و انقلاب بر اساس قرآن و آموزه‌های قرآن شکل گرفت، شعار انقلاب نیز استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی هر سه بر اساس آموزه‌های قرآنی است و انشالله اگر بتوانیم در این مسیر انقلاب که همان صراط مستقیم است، حرکت کنیم در کارها موفق می شویم.
قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما گفت: در این ۴۴ سال هرکجا از این صراط مستقیم فاصله گرفتیم، ضربه خوردیم. باید در مسیر مستقیم استقامت داشته باشیم تا اهداف صراط مستقیم محقق شود و امید که خداوند همه ما را توفیق دهد تا بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم.
باید روی فصاحت و بلاغت شبکه رادیویی قرآن کار شود
موسوی مقدم با اشاره به رسالت و دلیل ایجاد رادیو قرآن تصریح کرد: باید روی فصاحت و بلاغت در این شبکه کار شود تا معارف قرآنی روی مخاطب اثرگذار باشد و همه بخش ها و برنامه‌ها باید در این راستا باشد.
وی توجه به نگاه مخاطب، درگیر کردن مخاطب و استفاده از نظرسنجی مخاطب برای برنامه ریزی در شبکه را دلیل کسب رتبه اول رادیو قرآن در بین شبکه های تخصصی و رتبه چهارم در بین همه شبکه های رادیویی دانست و بیان کرد: باید درگیر کردن و بهره بردن از نظرات مخاطب در اولویت قرار گیرد. نکته دیگر استفاده از آیات قرآن با دقت و معرفی نکات دقیق قرآنی و مفهومی برای مردم می باشد.
قائم مقام سازمان صداوسیما ادامه داد: رادیو قرآن و همه شبکه های رادیویی و تلویزیونی باید دربرگیرنده علوم قرآنی باشد و نظارت برای انتقال مفاهیم قرآنی باید به واسطه شبکه رادیویی قرآن صورت پذیرد.
وی مجتبی ایزدی را جزو مدیران اثرگذار سازمان دانست و گفت: باید از تجربه‌های ایشان استفاده و حتی پیشنهاد می کنم کارها و برنامه های زمان مدیریت ایشان در رادیو قرآن عملیاتی شود.
موسوی مقدم در پایان صحبت‌های خود با اشاره به آموزش قرآن برای کودکان و نوجوانان و ترویج قرائت قرآن در شبکه ها به ویژه در شب های جمعه گفت: سنت های قرآنی که به دست فراموشی سپرده شده باید احیا شود و قرآن به منازل بیاید. امیدوارم معارف قرآنی در سراسر کشور سایه افکند و همه زیر آن قرار گیریم.
حساس ترین لحظه برای انسان لحظه جدا شدن از دنیاست
علی بخشی‌زاده معاون صدا نیز بیان کرد: حساس ترین لحظه برای انسان لحظه جدا شدن از دنیاست و کلماتی که در این لحظه بر زبان می‌آورد مهمترین کلمات دوران زندگی است. قرآن ناطق حضرت علی (ع) در آخرین دقایق حیات شریفش می فرماید: الله الله فی القرآن. ایشان خطاب به امام حسن (ع) و امام حسین (ع) وصیت می‌کنند من اول به شما دو نفر وصیت می کنم و سپس به هر کسی که این وصیت من به او برسد؛ خدا را خدا را در نظر بگیرید و در عمل به قرآن از دیگران سبقت بگیرید. این نشانه اهمیت قرآن در کلام حضرت علی (ع) است و من باید تشکر کنم از همه عزیزانی که در این راستا در حال فعالیت و تلاش هستند و یادآور می شوم هر کسی قدمی در راه اعتلای جمهوری اسلامی ایران بردارد این قدم، قدم قرآنی محسوب می شود چرا که این نظام، یک نظام قرآنی است و ایران عزیز کشور قرآن است.
وی با تشکر از زحمات مجتبی ایزدی ابراز امیدواری کرد که منصور قصری زاده هم که خود از اهالی قرآن است و برای اعتلای این رادیو سعی و تلاش کرده و توفیقات روزافزون داشته باشد.
مجتبی ایزدی مدیر سابق رادیو قرآن با خواندن آیه ربِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِی مِنْ لَدُنْکَ سُلْطَانًا نَصِیرًا گفت: در یک دهه توفیق حضور در شبکه های قرآن با دغدغه‌هایی بسیاری کار خود را آغاز و تلاش کردم با تمام توان در این مسیر با ۲ رویکرد، کارهای ریشه ای و زیر بنایی و حفظ گنجینه ها و سرمایه های رادیو قرآن که میراث این شبکه است، حرکت کنم و در این راستا ۵ اقدام محوری صورت گرفت:
۱- نهضت تولید برنامه های کوتاه برای ضاعقه مخاطب
۲- بازتنظیم جدول پخش با رویکرد نظرسنجی های متعدد از مخاطب و بر مبنای عقل و خرد جمعی
۳- راه اندازی رادیو ترتیل به صورت مستقل که نظام نامه آن در سال ۹۶ نوشته و راه اندازی شد و در واقع یک رادیو قرآن جدیدی برای رسانه ملی شکل گرفت و این باعث افتخار صداوسیما است.
۴- تاسیس ۷ بانک گنجینه ای که ۲۵ هزار محتوا دارد و میتواند بانک قرآنی جهان اسلام باشد.
۵- اقدام محوری در رادیو قرآن و کسب رتبه اول رادیو قرآن در بین شبکه های تخصصی و رتبه چهارم در بین همه شبکه های رادیویی که باید تشکر کنم از مدیران، کارکنان و همکاران و برنامه سازان که صبورانه و خالصانه کار کردند و اگر قصوری هم اتفاق افتاده حلالیت می طلبم و عذر خواهی می کنم.
منصور قصری زادی سرپرست جدید رادیو قرآن نیز اظهار کرد: کار سخت و دشوار است و در راه خدمت به قرآن هرچه انجام دهیم، کم است و به محضر قرآن بدهکار هستیم. همه عزیزان در نظام جمهوری اسلامی به طور غیر مستقیم در حال انجام کار قرآنی هستند اما رادیو قرآن خدمت مستقیم می‌کند و اگر انسان فکر کند از عهده این مسئولیت سنگین به طور کامل بر می آید، اشتباه است.
وی افزود: آنچه که من به عنوان سیاست اصلی خود در نظر گرفته‌ام، ادامه مسیر مجتبی ایزدی و دیگر عزیزان است. آنچه من برداشت می‌کنم برنامه محور و قرائت محور بودن در دوره های مختلف است که می‌توان با ترکیب این ۲ دیدگاه موجب اعتلای این شبکه شد و من معتقد هستم فقط قران در شبکه قرآن خلاصه نمی‌شود و امیدوارم در شبکه‌های دیگر نیز به کلام خدا بیشتر پرداخته شود.
قصری زاده در پایان بیان کرد: باید باور داشت که هیچ دوستی پاک تر، بی شائبه تر و خالص تر از قرآن وجود ندارد و امیدوارم بتوانیم قرآن را به منصه ظهور بگذاریم و من دست طلب و کمک به سوی دوستان دراز می‌کنم و خواهش می کنم یاریم کنند.
در پایان این جلسه نیز وحید عسلی به عنوان مشاور و مدیر هماهنگی و نظارت فضای مجازی معاونت صدا معرفی شد.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است