فهرست کتاب‌های پیشنهادی جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۴

فهرست کتاب‌های پیشنهادی جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان

دبیرخانه جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان فهرست پیشنهادی پنجمین دوره این رویداد را منتشر کرد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان فهرست پیشنهادی پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان را منتشر کرد.

این فهرست با توجه به کتاب‎های منتشر شده حوزه کودک و نوجوان در پنج سال گذشته تهیه شده است و علاقه‎‏مندان برای مطالعه فهرست کتاب‌ها می‌‏توانند به سایت http://bookpromotion.ir/ یا سایت معاونت امور فرهنگی به آدرس https://mof.farhang.gov.ir/ مراجعه کنند.

جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان برنامه‌‌ای ملی و بسیار کم هزینه برای ترویج کتاب‌خوانی در ایران است که برای نخستین بار در زمستان ۱۳۹۵ اجرا شد.

تاکنون پس از برگزاری چهار دوره این برنامه ۲۱۹۴۸ باشگاه کتاب‌خوانی با ۳۳۵۰۰۰ عضو تشکیل شده است و پنجمین دوره آن در سال ١٣٩٩ در حال برگزاری است.

پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹، کارگاه‌های آموزشی آن به صورت مجازی برگزار شد و باشگاه‌های کتابخوانی پس از برگزاری این کارگاه‌ها فعالیت‌های خود را از سر گرفته‌اند.

هدف اصلی این طرح هم گیر کردن کتابخوانی و جلب مشارکت مردمی در کتابخوانی است. در طراحی این فعالیت به تجربه‌های موفق و ناموفق دستگاه‌های مختلف دولتی و عمومی توجه و تلاش شده است تا کاستی‌ها برطرف و محاسن آن تقویت شود.

بر اساس فهرست، کتاب‌های مناسب (کتاب‌های برگزیده فرصت‌ها و نهادهای مختلف) در اختیار کتابفروشی‌ها قرار گرفته شده است و اعضای باشگاه‌های کتاب‌خوانی می‌توانند کتاب‌ها را انتخاب و خریداری کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است