مستند «به دانش بزرگ و به همت بلند» به فاز دوم فیلمبرداری رسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۶
همزمان با سالروز صدسالگی احمد سمیعی گیلانی؛

مستند «به دانش بزرگ و به همت بلند» به فاز دوم فیلمبرداری رسید

یکسال پس از توقف فیلمبرداری «به دانش بزرگ و به همت بلند» که پرتره‌ای از زندگی احمد سمیعی گیلانی است، مرحله‌ دوم تولید مستند در جشن تولد 100 سالگی این استاد آغاز شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، عصر شنبه ۱۱ بهمن و با حضور جمعی از بزرگان فرهنگ و ادب ایران، سالروز صد سالگی استاد احمد سمیعی گیلانی ویراستار پهنه‌ ادبی ایران، نویسنده و مترجم ده‌ها کتاب و صدها مقاله علمی و ادبی در فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور خانواده استاد برگزار شد، رضا داوری اردکانی، غلامعلی حداد عادل، فتح‌الله مجتبائی، حسین معصومی همدانی، جعفر شجاع کیهانی و جمعی دیگر از اساتید فرهنگستان سخنرانی کردند.

در پایان برنامه هم استاد سمیعی شمع کیک تولد صد سالگی خود را در مراسمی که سایه‌ بیماری کرونا در فضای آن سنگینی می‌کرد، خاموش کرد.

همزمان با این مراسم، فاز دوم فیلمبرداری مستند «به دانش بزرگ و به همت بلند» که به دلیل پاندمی کرونا متوقف شده بود نیز آغاز شد.

استاد احمد سمیعی گیلانی از بهمن‌ماه سال گذشته و پس از حضور در جشن تولدی که برای ۹۹ سالگی ایشان در کتابخانه ملی برگزار شده بود، سفری به رشت داشت و همزمان با شیوع بیماری کرونا و به خواست دخترشان در این شهر قرنطینه شد تا از ابتلا به بیماری مصون بماند.

در مرحله نخست فیلمبرداری این مستند، مصاحبه با برخی اساتید از جمله اسماعیل سعادت، حسین معصومی همدانی، عبدالحسین آذرنگ، علی آل‌داوود، علی اشرف صادقی، علی صلح‌جو و ایران گرگین درباره شخصیت استاد سمیعی انجام شده و حدود ۳۰ درصد کار که نیازمند ارتباط مستقیم با ایشان است، باقی مانده که با گذر از روزهای سخت کرونایی، این پروژه به مرحله تولید بازگشته است.

عوامل تولید مستند «به دانش بزرگ و به همت بلند» عبارتند از کارگردان و تهیه‌کننده: منوچهر مشیری، پژوهشگر: دکتر الوند بهاری، فیلمبردار: رضا تیموری، تدوینگر: میترا کاراگاه، صدابرداران: سیدمحمدجلال حسینی و احمد طائی، مجری طرح: شهناز ناطق، عکاس: سهیل صباحی و تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است