ثبت درخواست ۱۴۱ شهرستان برای خرید آثار انتشارات کتابخانه ملی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۲
در نمایشگاه مجازی کتاب تهران انجام شد؛

ثبت درخواست ۱۴۱ شهرستان برای خرید آثار انتشارات کتابخانه ملی

درخواست خرید آثار انتشارات سازمان از 141 شهرستان در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به ثبت رسیده است.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، از میان آثار منتشر شده در انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، کتاب‌های «زیباترین ابیات قصه‌های مثنوی»، «نفایس هنری کتابخانه ملی»، «زندگینامه میرزا حسن رشدیه» و «سرعنوان‌های موضوعی فارسی» بیشترین متقاضیان را در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به خود اختصاص دادند.

همچنین درخواست خرید آثار انتشارات سازمان از ۱۴۱ شهرستان به ثبت رسیده است.

زهراسادات عالمی رییس اداره نشر منابع کتابی و غیرکتابی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در توضیح این خبر گفت: انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران درخواست عرضه ۴۴۰ جلد کتاب از ۱۴۱ شهرستان را داشت که مجموع این درخواست‌ها به انتشارات این سازمان ارایه شده و در حال رسیدگی و ارسال کتاب‌های درخواستی از سوی متقاضیان است.

وی ادامه داد: آثار ارایه شده در این نمایشگاه در حوزه‌های مختلف منابع خطی، اسناد، کتابداری و اطلاع‌رسانی و منابع تاریخ شفاهی با ۲۰ درصد تخفیف، طی ۱۰ روز عرضه شد و بیشترین درخواست‌ها از استان‌های تهران، مشهد، اصفهان و قم بود.

عالمی در پایان مطرح کرد: از میان آثاری که با درخواست بیشتری از سوی متقاضیان مواجه شد، می‌توان به کتاب‌های «زیباترین ابیات قصه‌های مثنوی»، «نفایس هنری کتابخانه ملی»، «زندگینامه میرزا حسن رشدیه» و «سرعنوان های موضوعی فارسی» اشاره کرد.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به همت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و با مشارکت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران (معاونت پژوهش و منابع دیجیتال، اداره کل پژوهش و آموزش) از یک تا ۱۰ بهمن‌ماه برگزار شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است