شناسایى و معرفى طرح‌هاى برتر و نوآورانه در جایزه معاصر ویستا

به گزارش صبا، چهارمين دوره‌ جايزه‌ هنر معاصر ويستا مانند دوره‌هاى پيشين مى‌كوشد با تاكيد بر ارزيابى فكر و ايده‌هاى امروزين هنر، شرايطى را براى معرفی، اجراى فكر و اثر برتر فراهم کند. ايده محور بودن و اهميت به ساز و كارها و فرآيند خلق در هنر امروز هدفى است كه اين جايزه فارغ از رسانه يا جنبه‌هاى زيباشناختى دنبال كرده است.

بر اساس این فراخوان شركت كنندگان پس از ارایه‌ طرح و پروپوزال كتبى خويش كه معيارهايى مانند درک درست از شرايط هنر امروز، ارزش‌هاى تئوريكک، اجرايى بودن و پتانسيل‌هاى فرهنگى را شامل مى‌شود، در صورت پذيرفته شدن در ليست منتخب، بايد بتوانند طرح‌هاى خويش را براى اجرا توجيه كنند. موضوع در اين دوره آزاد است و طرح هاى كوريتوريال نيز امكان حضور دارند.

مانند دوره‌های پیشین، اهدای نشان و لوح تقدیر ویستا به همراه وجه نقد سیصد میلیون ریالی، برای اجرای طرح، جایزه چهارمین دوره است.

اهداف این دوره شناسايى و معرفى طرح‌هاى برتر و نوآورانه در هنر امروز ايران، اهميت بخشيدن به نگارش طرح (پروپوزال، ايده‌ هنرى، بيانيه هنرمند، فرآيند توليد اثر، برنامه‌ريزى اجرايى و بر آورد بودجه)، توليد محتوا و انعكاس رسانه‌اى طرح‌هاى برتر برای غنى‌تر كردن محتواى اثر اعلام شده است.

مهلت دریافت پروپوزال‌ها و مدارک تا سی و یکم ارديبهشت‌ماه ١٤٠٠ است و مانند دوره های گذشته ابتدا ایده‌ها و مدارک تصویری، صوتی و مکتوب که در قالب پروپوزال ارایه شده توسط هیات داوران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و از برگزيدگان این مرحله برای مصاحبه و ارایه حضوری دعوت خواهد شد. در مرحله دوم، طرح‌های منتخب در نمایشگاهی شامل مدارک، متن تصویری، مکتوبات، فایل صوتی، ماکت یا روش‌های دیگر، در گالری ویستا به نمایش در خواهند آمد و سرانجام هيات داوران طرح برگزيده را در مراسم اختتاميه معرفی می‌کند.

شرکت برای تمام سن‌ها آزاد است، هر هنرمند یا گروه مجاز به ارایه يك پروپوزال هستند و سوابق کاری و نمونه آثار پیشین هنرمندان در داوری تاثیرگذار است.

شرکت‌کنندگان می‌بایست پروپوزال‌های خود را در زمان تعیین شده به دبیرخانه به آدرس ایمیل prize99@vistaart.gallery ارسال کنند.

مرتضی عرب خزائیلی برنده نخستین جایزه ویستا در سال ۱۳۹۵، پیام مفیدی برنده دومین دوره و کلثوم صالحی و حمید رضا آزاد برندگان مشترک دوره سوم بودند.

انتهای پیام/