آیین‌نامه جایزه موسیقی و ترانه جشنواره موسیقی فجر تدوین شد

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، نشست هیات داوران جایزه موسیقی و رسانه سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر با حضور محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی، سعید میرمحمد صادق دبیر، آروین صداقت کیش، سیدعلیرضا میرعلی نقی، عبدالرضا سپنجی، ویدا همراز، نرگس ذاکر جعفری و ایلناز رهبر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی گفت: در جشنواره موسیقی فجر به حوزه‌هایی که با موسیقی در تعامل و ارتباط هستند، توجه می‌شود و با همین نگاه از سال گذشته 2 بخش به جشنواره موسیقی فجر اضافه شد که جایزه موسیقی و رسانه و جایزه ترانه است. در افکار عمومی این فضا وجود دارد که کیفیت ترانه‌ها تنزل کرده است و به همین دلیل جایزه ترانه با هدف انجام یک کار کیفی در زمینه ترانه و معرفی ترانه‌های باکیفیت برنامه‌ریزی شد.

اله یاری با اشاره به جایزه موسیقی و رسانه عنوان کرد: یکی از حوزه‌های مهم که ارتباط و تعامل جدی با موسیقی دارد رسانه است. اینکه رسانه‌ها در طول سال چقدر و چگونه به موسیقی می‌پردازند و اهمیت و کیفیت مطالب و تولیدات رسانه‌ها در زمینه موسیقی در جایزه موسیقی و رسانه مورد توجه است.

مدیرکل دفتر موسیقی در پایان اظهار کرد: در این دوره جایزه موسیقی و رسانه حوزه برنامه‌سازی صدا و سیما و رسانه‌های جدید نیز اضافه شده است و با توجه به شرایط و تحولات رسانه‌ها این جایزه می‌تواند در بخش‌های مختلف تعریف شود. جایزه موسیقی و رسانه می‌تواند در جشنواره موسیقی فجر برگزار شود یا در سال حتی مستقل از جشنواره برنامه‌ریزی و برگزار شود اما به دلیل اهمیت تعامل رسانه‌ها با موسیقی پرداختن به این موضوع مهم است.

در پایان سعید میرمحمد صادق دبیر جایزه موسیقی و رسانه با اعلام اینکه هیات داوران یک آیین‌نامه تدوین کرده‌اند، خاطرنشان کرد: آیین‌نامه تدوین شده توسط هیات داوران اساس ارزیابی و داوری آثار است و بر اساس این آیین‌نامه پس از پایان مهلت ثبت‌نام در جایزه موسیقی و رسانه هیچ اثر دیگری پذیرفته نشد.

جایزه موسیقی و رسانه با هدف افزایش نقش رسانه‌ها در توجه عمومی به موسیقی و کلام، تجلیل از نقش اهالی رسانه در نقادی و هم‌افزایی حوزه موسیقی، فرهنگ‌سازی با موسیقی و توجه به گونه‌های مختلف موسیقی به‌ویژه موسیقی نواحی و خرده‌فرهنگ‌ها در راستای فرهنگ‌سازی در سه حوزه «موسیقی»، «بینارشته‌ای» و «نگاه ویژه» برگزار می‌شود.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر ۲۸ بهمن تا سه اسفندماه سال جاری به دبیری حسن ریاحی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/