باندبازی‌های موسیقی تمامی ندارد/ زنان اجازه برپایی کنسرت آنلاین ندارند | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۶
سهیلا پورگرامی در گفتگو با صبا:

باندبازی‌های موسیقی تمامی ندارد/ زنان اجازه برپایی کنسرت آنلاین ندارند

سهیلا پورگرامی می گوید متاسفانه در حوزه موسیقی فعالیت فقط مختص تعداد خاصی از هنرمندان است و اصلا مساوات رعایت نمی شود.

سهیلا پورگرامی خواننده و سرپرست گروه «آوای مهربانی» در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا با اشاره به اینکه هنرمندان موسیقی دردهای مخصوص خودشان را دارند که در دوران کرونا این دردها بیشتر شده است، توضیح داد: گروه ما اسفند ماه سال گذشته دو شب کنسرت در سالن نیاوران داشتیم که تمامی بلیت ها فروش رفته بود ولی مجبور شدیم کنسرت ها را کنسل کنیم که تمامی پول ها به حساب سالن نیاوران رفته بود و ما هم پول دو شب سالن را پرداخت کرده بودیم متاسفانه مدیرعامل آنجا عوض شد و ما بعد از ۹ ماه توانستیم پول را به مردم برگردانیم. واقعا سختی این چند ماه خیلی زیاد بود، در ۲ ماه گذشته سالن نیاوران به ما گفت که دو شب کنسرت با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کنیم ولی با کمی فکر کردن به این نتیجه رسیدم با استیج کوچک نیاوران نوازنده ها در خطر هستند و از برگزاری این کنسرت ها منصرف شدم.

این خواننده با اشاره به اینکه برگزاری کنسرت های آنلاین نیازمند اسپانسرهای قوی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در حوزه موسیقی در کشور ما فعالیت فقط مختص تعداد خاصی از هنرمندان است و اصلا مساوات رعایت نمی شود. گروه‌های بانوان که نمی توانند کنسرت آنلاین برگزار کنند و مجبور هستیم که کنسرت مختلط برگزار کنیم که با اینترنت ضعیف برگزاری این نوع کنسرت ها هم با شکست همراه شد. مدتی است که زمزمه هایی می شنویم که قرار است سالن ها را برای برگزاری کنسرت اجاره دهند ولی نکته مهم این است که مبلغ سالن ها مانند قبل است و اصلا قرار نیست از هنرمندان این حوزه حمایت کنند.

وی افزود: حوزه تئاتر و سینما هم به دلیل کرونا ضرر کردند ولی بودجه ای را هر چند کم برای افرادی که ضرر کرده بودند در نظر گرفتند. متاسفانه در این مدت حتی برای دلخوشی موسیقیدان ها هم حرف های امیدبخش نزدند و باید بپذیریم که هیچ زمان و هیچ وقت از ما حمایت نمی کنند. تعدادی از هنرمندان که قدرت دارند صحنه را در دست دارند و همیشه فقط این تعداد خاص توانایی فعالیت دارند.

سرپرست گروه «آوای مهربانی» بیان کرد: در دهه ۷۰ زمانیکه می خواستیم کنسرت برگزار کنیم خود تالار وحدت پوستر و بروشورها را چاپ می کرد ولی الان صفر تا صد کارها به عهده خودمان است و این تنهایی هنرمندان موسیقی را خسته و دلزده کرده است. بانوان هنرمند همیشه تنها بوده و هستند ولی ما حامی فرهنگ و هنر هستیم و فقط تلاش می کنیم هنر زنده و پایدار بماند.

وی در پایان گفت: باندبازی های موسیقی تمامی ندارد و برد در این حوزه با افرادی است که اسم و رسمی دارند. درد این است که این همه سال زحمت بکشیم ولی درنهایت به راحتی فراموش شویم.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

اگر هنرمندان موسیقی متحد بودند مسئولان نمی‌توانستند اینگونه نادیده‌مان بگیرند

بی‌حرمتی و کم‌لطفی‌های زیادی به موسیقی می‌شود/ نگاه مسئولان باید اصلاح شود

کشتی موسیقی در حال غرق شدن است

دولت از تعطیلی موسیقی خوشحال هم می‌شود

هنرمندان موسیقی ماه‌هاست شغل و درآمدی ندارند/ مسئولان هیچ کاری نمی‌کنند

مسئولان گوش شنوایی برای مشکلات موسیقی ندارند/ دایما خبر مهاجرت می‌شنویم

شاهد بی‌تفاوتی و سکوت مسئولان موسیقی هستیم/ فشار اقتصادی بر هنرمندان

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است