«روزهای ابدی» نشان داد سفارت آمریکا محل جاسوسی بود/ مخاطب باورمان کرده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۹
محسن علی اکبری به صبا گفت:

«روزهای ابدی» نشان داد سفارت آمریکا محل جاسوسی بود/ مخاطب باورمان کرده است

تهیه‌کننده «روزهای ابدی» درباره سختی‌های تولید این سریال و لزوم ساخت آثاری درباره تاریخ معاصر توضیحاتی را ارایه داد.

محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا که این شب‌ها سریال «روزهای ابدی» به کارگردانی جواد شمقدری را از شبکه یک سیما در حال پخش دارد، اظهار کرد: سریال‌هایی که در آن اتفاق‌های اوایل انقلاب روایت می‌شود جزو تولیدات ضروری سیماست زیرا جوانان ما باید بدانند در آن دوران چه اتفاق‌هایی رخ داده است. این احساس نیاز زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم دشمنان این انقلاب با ساخت فیلم‌ها و سریال‌های مختلف سعی دارند حقایق را به گونه‌ای دیگر نشان دهد.

وی ادامه داد: بر همین اساس سریال «روزهای ابدی» سعی کرده به دور از هیچگونه جهت‌گیری آنچه روایت می‌کند حقایقی باشد که در تاریخ آمده است.

تهیه‌کننده سریال «روزهای ابدی» تاکید کرد: شاید این سوال را جوانان امروز داشته باشند که چه چیزی رخ داد که در آن مقطع دانشجویان انقلابی لانه جاسوسی را تسخیر کردند. آن مکان یک سفارتخانه نبود بلکه خانه‌ای بود که در آن جاسوسی رخ می‌داد و حتی اقداماتی در حال انجام بود که انقلاب سرنگون شود برای همین تنها راه مقابله با چنین خانه شیطانی بستن آن بود. این اتفاق به طور کاملا مستتدل در سریال «روزهای ابدی» نشان داده شده است.

علی‌اکبری با تاکید بر اینکه در مراحل تحقیق این سریال از منابع خارجی نیز استفاده شده است، تصریح کرد: برای نگارش فیلمنامه تنها به داشته‌های خودمان اکتفا نکردیم بلکه نقل قول‌ها و اظهارنظرهایی را که از سوی شیطان بزرگ هدایت نشده باشد و درباره موضوع سریال در دنیا شده است، مدنظر قرار دادیم. به عنوان مثال از اظهارنظرهای عوامل سفارت از جمله خاطرات سولیوان آخرین سفیر آمریکا در ایران در آن زمان که پس از سال‌ها واقعیات را بیان می‌کنند، استفاده کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: سریال «روزهای ابدی» تا به اینجای پخش توانسته نظر مخاطبان تلویزیون را جلب کند چراکه مردم همیشه دوست دارند بدانند برای سرزمینشان چه اتفاقی رخ داده است. البته همانگونه که گفتم مخاطبان به چگونگی این روایت نیز اهمیت می‌دهند. خوشبختانه در این کار با تلاش جواد شمقدری کارگردان سریال، مخاطب توانست حقیقت‌گرایی سریال را باور کند و ذکر این نکته ضروریست چون داستان این سریال از دید یک جوان مطرح می‌شود.

تهیه‌کننده سریال «روزهای ابدی» درباره سختی‌های کار مطرح کرد: تروکاژ این سریال را باید منحصر به فرد دانست چراکه ۳۰۰ دقیقه تروکاژ انجام شده که این میزان معادل ۴ فیلم سینمایی است.

علی‌اکبری درباره معرفی چهره‌های جدید تصریح کرد: در این کار تلاش شده است از چهره های جوان و تحصیل کرده استفاده شود. بر همین اساس سه شخصیت اصلی (مهدی، مهناز و محبوبه) جزو بازیگرانی هستند که اولین تجربه خود را پشت سر می‌گذارند.

وی در پایان تاکید کرد: سریال «روزهای ابدی» جزو کارهای سخت در تولیدات تلویزیونی است زیرا این آثار نیاز به دکورسازی و امکاناتی دارد که برای بازسازی تهران در دهه پنجاه الزامی است اما این ضروریات عملا وجود ندار،. به همین دلیل در قدم اول اگر می‌خواهیم شاهد رشد تولیدات اینچنینی باشیم باید شهرکی را بنا کنیم که در آن بتوان تهران ابتدای انقلاب را نشان داد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است