جزییات ورود ایران‌تیک به بلیت‌فروشی فیلم فجر ۳۹/ باید بازار رقابتی می‌شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۷
میثم معراجی با صبا مطرح کرد؛

جزییات ورود ایران‌تیک به بلیت‌فروشی فیلم فجر ۳۹/ باید بازار رقابتی می‌شد

مدیرعامل سامانه فروش بلیت ایران‌تیک درباره تجربه بلیت فروشی در سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر می‌گوید.

میثم معراجی مدیرعامل سامانه ایران‌تیک که امسال برای اولین بار در بخش فروش بلیت‌های سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره این تجربه گفت: سال‌ها بود فروش بلیت‌ها از یک مسیر انجام می‌شد اما امسال اولین سالی‌ست که سه سامانه فروش بلیت آمده و باهم به رقابت می‌پردازند. به نظر من که تجربه خوبی بود و امیدوارم بتوانیم سال آینده هم در رقابتی بیشتر و بهتر شرکت کنیم.

وی درباره بلیت فروشی در روز اول جشنواره و چالش‌های آن بیان کرد: دنیا، دنیای دیجیتال مارکتینگ شده و ما هم از خیلی وقت پیش کار را بررسی کرده و کمپینی را ایجاد کرده بودیم به همین دلیل شروع خوبی داشتیم. ما می‌دانستیم  باید با یک کمپین خوب و خلاق وارد شویم تا بتوانیم سهم خود را از بازار بگیریم که خوشبختانه در این راه موفق بودیم.

مدیرعامل ایران‌تیک درباره اختلال پیش آمده در ساعات اولیه بلیت فروشی عنوان کرد: دیگر سایت‌ها را نمی‌دانم ولی سایت ما در ابتدا خیلی خوب پیش رفت و فقط یک اختلال فنی پیش آمد که از آن گذر کردیم.

معراجی درباره پایین آمدن آمار فروش سامانه خود در ادامه ساعات بلیت فروشی‌ اظهار کرد: ما به رقیب‌مان احترام می‌گذاریم. ۱۰ سال بازار را در دست داشته، مردم به آن عادت کرده و سهم ۱۰۰ درصدی بازار را در اختیار داشته‌ است. امسال سال اول و اولین تجربه ماست. همین که توانستیم در سال اول سهمی را از بازار فروش به دست بیاوریم به نظر من خوب بوده است.

او درباره مشکلات فروش بلیت تاکید کرد: ما سامانه‌ها، هیچ‌کدام نمی‌دانستیم که جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود یا خیر، از طرفی هم به دلیل شیوع ویروس کرونا، استقبال از آن خیلی مشخص نبوده. در ضمن هر سال ۷۰۰ یا ۸۰۰ هزار قطعه بلیت به فروش می‌رسید اما امسال ظرفیت فروش را ۷۰ درصد کاهش داده بودند و این کار بارِ ترافیک بر سایت‌ها را خیلی زیاد کرده بود.

این مدیرعامل درباره تفاوت فروش بلیت نسبت به سال‌های گذشته توضیح داد: بلیت فروشی امسال متفاوت بود، سال‌های گذشته یک نفر سینما و سانس را یک سری کامل خرید می‌کرد و این فرآیند خرید برایش یک الی ۲ دقیقه طول می‌کشید. فرآیند امسال پیچیده‌تر است، هر فرد باید فیلم را انتخاب کرده، سینما را انتخاب کرده، بعد سانس را و در نهایت به مقدار محدود بلیت دریافت کند و این روند برای فیلم بعدی تکرار می‌شد. بلیت فروشی تکی فرآیند پیچیده‌ای شده و شاید برای مخاطبان جشنواره سخت بوده است.

معراجی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره حضور در چهلمین جشنواره ملی فیلم فجر توضیح داد: شرکت ایران‌تیک میلیاردها تومان هزینه زیرساخت داده و بیش از یک سال است که خود را برای فروش بلیت سینما آماده کرده پس قطعا می‌خوایم سال‌های آینده هم حضور داشته باشیم. شرکتی که در حال حاضر ۳۰ درصد از سهم بازار را ازآن خود کرده است چرا نباید سال آینده حضور داشته باشد. امسال با ورود سمفا انحصارها شکسته شد و دیگر فروش بلیت در اختیار یک سامانه خاص نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خدا کند که کرونا زودتر برود و چراغ سینما روشن بماند تا اهالی سینما بتوانتد ارتزاق داشته باشند وگرنه اگر سینما نباشد همه باید به دنبال یک شغل دیگر برویم.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است