گزیده شعرهای منصور اوجی منتشر شد

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، گزیده اشعار منصور اوجی با تصویرگری جلدِ مرتضی یزدانی در 171 صفحه برای نوجوانان بالای ۱۵ سال به چاپ رسیده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بهره‌گیری از تجربیات و پیشینیه خود در صدد برآمده است تا در این عرصه برای نوجوانان صاحب ذوق و دارای استعداد شاعری و نیز نوجوانان علاقه‌مند به شعر امروز و چه بسا طیف گسترده‌تری از دوست‌داران شعر، امکان برخورداری از این آثار را فراهم آورد.

کتاب گزیده شعر منصور اوجی شامل ۱۹۵ قطعه شعر کوتاه هم‌چون «شاخه‌ای از ماه»، «لاله عبّاسی»، «از بادِ هوا سخن نمی‌گویم»، «در چنین برفِ بزرگ»، «رهایی»، «این چشمِ گرگِ هار است»، «پیوسته به راه باش»، «شعر و من»، «مثل سرنوشتِ ما»، «گرگ و آهو»، «گُل لیمو»، «سهمِ صبحانه ما» و… است.

در شعر «هر شعرِ خوب» منصور اوجی می‌خوانیم: هر شعرِ خوب/ عطری شکفته دارد و باغی نهفته‌تر/ باغی نه، باغ‌هایی!/ کو عابری که در دلِ هر باغ بشکفد؟/ در چترِ عطرهاش؟/ در…؟/ هر شعرِ خوب/ چتری گشوده دارد و متنی نهفته‌تر/ متنی، نه متن‌هایی!/ کو کاشفی که در دلِ هر متن بشکفد؟/ در عطرِ سطرهاش/ در؟/ هر شعرِ خوب.

این کتاب به انتخاب فاطمه سالاروند در قطع پالتویی، سه بار هم‌زمان منتشر شده و شمارگان آن به هفت هزار و ۵۰۰ نسخه رسیده است.

کتاب گزیده شعرهای منصور اوجی با قیمت 21 هزار تومان در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فروشگاه اینترنتی محصولات کانون به نشانی shop.kpf.ir و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی هنری در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

انتهای پیام/