کنفرانس پژوهش‌های نشر مجوز ISC گرفت

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، دبیرخانه «نخستین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نشر: ترجمه و توسعه فرهنگی» اعلام کرد، این رویداد پژوهشی مجوز نمایه شدن مقالات در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) را دریافت کرده است. بر این اساس، چکیده مقالات پذیرفته‌شده در این کنفرانس در ISC نمایه می‌شود.

محور اصلی این کنفرانس که 23 فروردین 1400 برگزار خواهد شد، آثار پژوهشی مرتبط با حوزه نشر از جمله سیاست‌گذاری نشر، اقتصاد و بازاریابی نشر، فرصت‌ها و چالش‌ها در نشر دانشگاهی، مخاطب‌شناسی، نیازسنجی و تولید محتوا، مالکیت فکری، حقوق معنوی و اخلاق حرفه‌ای در نشر، فناوری‌های نرم و سخت در نشر، نشر الکترونیک، ترویج کتاب و فرهنگ کتاب‌خوانی است.

بر اساس فراخوان منتشر شده، محور ویژه این کنفرانس نیز «ترجمه و توسعه فرهنگی» است که شامل زمینه‌هایی نظیر نقد، نظریه و روش در ترجمه، تاریخ ترجمه در ایران و جهان، چالش‌های فرهنگی ترجمه، ترجمه و سیاست‌گذاری فرهنگی، متون دینی و مسأله ترجمه، مطالعات انتقادی و موردکاوی آثار ترجمه، نهضت ترجمه و پیامدهای فرهنگی آن در جهان اسلام و کارکردهای فناوری اطلاعات در ترجمه می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در نخستین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نشر باید چکیده مقاله خود را در 200 تا 250 کلمه تا تاریخ هفتم اسفند 1399 از طریق پایگاه اینترنتی این کنفرانس به نشانی http://pubconf.isba.ir ارسال کنند.

رییس نخستین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نشر پیش از این اعلام کرده بود، با اخذ مجوزهای مربوطه، چکیده مقالات پذیرفته‌شده در این کنفرانس در مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) نیز نمایه می‌شود.

انتهای پیام/