ابهام در بودجه جشنواره ملی فیلم فجر/ ۸.۵ میلیارد یا ۵ میلیارد؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۹
صبا گزارش می‌دهد؛

ابهام در بودجه جشنواره ملی فیلم فجر/ ۸.۵ میلیارد یا ۵ میلیارد؟

گرچه در بودجه مصوب سال ۹۹ بودجه سی‌ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر ۸ و نیم میلیارد نوشته شده ولی دبیر جشنواره می‌گوید ۵ میلیارد بودجه دولتی آن است.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، بر اساس قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور، بودجه برنامه «حمایت از برگزاری جشنواره فیلم فجر» که ناظر به دو جشنواره جهانی و ملی فیلم فجر است، ۱۷ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

این رقم که در پیوست شماره ۴ قانون بودجه سال جاری دیده می‌شود، مجموع هزینه‌های پیش‌بینی‌شده سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر -که قرار بود در اردیبهشت ماه ۹۹ برگزار شود- و سی‌ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر -در آستانه برگزاری- را مشخص کرده است. بر این اساس هر جشنواره ۸٫۵ میلیارد تومان بودجه دریافت می‌کنند.

این در حالی است که سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد به تازگی بودجه جشنواره را ۵ میلیارد تومان اعلام کرده و گفته حمایت مالی شهرداری تهران را هم دارند. مشخص نیست چرا دبیرخانه جشنواره با وجود برخورداری از بودجه بیش از حد نیاز، به همکاری با شهرداری تهران به عنوان حامی مالی تن داده است.

حمایت شهرداری تهران از جشنواره امسال در حالی است که شورای شهر تهران با این اقدام مخالفت کرده است.

روشن نیست باقی بودجه‌ای که سازمان سینمایی برای برگزاری سی‌ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر در اختیار دارد، به چه شکل هزینه خواهد شد.

از سرنوشت بودجه جشنواره جهانی فیلم فجر نیز اطلاعی در دست نیست. این در حالی است که دبیرخانه سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از چندین ماه قبل فعال است.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است