نصب ۷ المان گل لاله همزمان با آغاز دهه فجر در میدان هفت تیر | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۷
شاپور دیوسالار خبر داد:

نصب ۷ المان گل لاله همزمان با آغاز دهه فجر در میدان هفت تیر

سرپرست معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران می‌گوید همزمان با دهه فجر قرار است ۷ المان گل لاله در میدان هفت تیر نصب شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، شاپور دیوسالار سرپرست معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در مورد فعالیت هایی که قرار است در میدان هفت تیر انجام شود، گفت: اتفاق‌های خاصی که برای اولین بار قرار است در میدان هفت تیر رخ دهد با دهه فجر تقارن پیدا کرده است. قرار است ۷ المان گل لاله به دلیل هفت تیر در این میدان نصب شود.

وی با اعلام این خبر ادامه داد: در شهر ماشین‌زده‌ای مثل تهران فضاهای حداقلی همانند پلازای هفتم تیر شهری می‌توانند در فضای اجتماعی خسته‌کننده و بدحال فعلی تا حدودی انگیزه و شادابی را به شهر بازگرداند. در واقع اقداماتی که در ایام دهه فجر در این میدان انجام خواهد شد، نقطه شروع چنین فعالیت‌هایی در آینده خواهد بود که ممکن است در راستای مناسبت‌ها باشد.

سرپرست معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اهمیت و ضرورت نقش هنرهای شهری با قالب‌های مختلف در ارتقای کیفیت محیطی و منظر شهری گفت: برای پرداختن به این موضوع با مسایل ساختاری و پیچیده بسیاری روبه‌رو هستیم. نبود فضاهای شهری (میدان/ خیابان) در سطح شهر از یکسو و نبود طرح جامع برای هنرهای شهری در نسبت با آن فضاهای شهری از سوی دیگر از مسایل اصلی و بدیهی محسوب می‌شوند. متاسفانه در چند ساله اخیر هنرهای شهری معطوف به دیوارنگاری و حجم‌های فیگوراتیو شده است که اثرات مثبتس در ارتقاس کیفی محیط نداشته‌اند.

دیوسالار در توضیح این مطلب بیان کرد: به منظور عبور از فضای پیش رو، معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی تصمیم دارد پلازای میدان هفت تیر را به عنوان پایلوت این نوع نگاه انتخاب و با ترکیب قالب‌های هنری، روح تازه‌ای به جسم مرده و بی‌جان فضای مورد اشاره بدمد تا شاید به‌عنوان یک فضای سرزنده مورد توجه بهره‌برداران قرار گیرد. رویدادی که در میدان رخ می‌دهد در تقارن با دهه فجر قرار دارد که نقطه عطف میمونی است. بنابراین بنا داریم جوهره هنر در شهر را با عبور از بزک و دوزک و تزئین کردن‌های ناروا بازتعریف کنیم. هنر در قالب رویدادها (Events) و به شیوه فاخر آن یعنی تعاملی می‌تواند در سرزندگی فضاها نقش ارزنده و تاثیرگذار داشته باشد.

سرپرست معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران درباره اقداماتی که قرار است در این رویداد اجرا شود، مطرح کرد: در نسبت با نام میدان، تعداد ۷ المان گل لاله در مکان‌های مختلف جانمایی و در فضای سبز و به ویژه پای این المان‌ها گل‌های لاله در رنگ‌های مختلف کاشته خواهد شد. همچنین، در فضای آمفی تئاتر میدان نقاشی‌های برگزیده جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان بیمار اکران خواهد شد که آثار بسیار ارزنده‌ای بوده و با موضوع روز دنیا و ایران یعنی «کرونا و سلامتی» ارتباط مفهومی دارند.

وی در پایان درباره فضاسازی و حذف زوائد و پرداختن به گرافیک محیطی را از دیگر کارهای این رویداد دانست و گفت: استفاده از پل عابر پیاده و اجرای احجام تزئینی درخور به مناسبت دهه فجر و ایام پیروزی انقلاب نیز از دیگر اقدامات این سازمان است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است