گفت‌وگوی اختصاصی با ورنر هرتزوگ در شبکه مستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۱

گفت‌وگوی اختصاصی با ورنر هرتزوگ در شبکه مستند

ورنر هرتزوگ مستندساز مشهور آلمانی در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه مستند، مهمان برنامه «نردبان» شده است.

به گزارش صبا، بیست و نهمین قسمت از فصل جدید برنامه تلویزیون «نردبان»، جمعه روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

این قسمت از برنامه با مرور آثار ورنر هرتزوگ، مستندساز مشهور آلمانی، گفت‌وگویی اختصاصی با او انجام داده است. هرتزوگ در اولین مصاحبه تصویری خود با صدا وسیمای جمهوری اسلامی، در برابر دوربین نردبان آمده و در گفت‌وگو با حامد شکیبانیا از تجربیات مستندسازی خود، مستندهایش و به ویژه روند ساخت آخرین اثرش و وضعیت سینمای مستند ایران سخن می‌گوید.

این مستندساز مشهور آلمانی برای نخستین فیلم بلند خود با نام «نشانه‌های زندگی»، جایزه معتبر خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین را دریافت کرد و برای ساخت مستند «فیتزکرالدو» برنده جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم کن شد.

در این قسمت از نردبان، تعدادی از آثار این مستندساز نیز مورد نقد بررسی قرار گرفته است. هم‌چنین با Seray Genç منتقد عضو فیپرشی و از اعضای انجمن منتقدان بین‌المللی نیز گفت‌وگو شده است. او درباره آثار هرتزوگ و تفکرات او سخن گفته است.

«نردبان» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، دبیری بخش بین‌الملل حامد سلیمان‌زاده، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است