زنبورها روح به پرواز درآمده گاوهای مقدسند! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۳۱

زنبورها روح به پرواز درآمده گاوهای مقدسند!

اولین نمایشگاه انفرادی حامد نوروزی، دهم بهمن‌ماه در گالری شیرین برپا می‌شود.

به گزارش صبا، اولین نمایشگاه انفرادی حامد نوروزی با عنوان «نیش دارو» فردا دهم بهمن‌ماه در گالری شیرین رونمایی می‌شود.

حامد نوروزی هنرمند نقاش متولد ۱۳۷۰ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته‌ معماری است. او تا به حال چندین نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از ایران داشته است و «نیش دارو» اولین نمایشگاه انفرادی او در گالری شیرین است. او همچین برنده‌ جایزه‌ی فستیوال «Nord art» از کشور آلمان در سال ۲۰۱۹ است.

علاقه‌ حامد نوروزی به تاریخ هنر و به ویژه هنرهای تجسمی مهم‌ترین دلیل بکارگیری کاراکترهای تاریخ هنر به عنوان شخصیت‌های اصلی آثار اوست. او در این مجموعه سعی در آن دارد تا آثار هنری کلاسیک را با نگرشی نقیضه‌وار از معنای خود تهی کند تا کمی از تکبر آن کاسته و معنای دیگری در فضایی جدید به آن‌ها ببخشد. نگاه همراه با طنز در این مجموعه در قالبی هرمونوتیک ارایه شده است تا مخاطب نگرش خود را در آن جستجو کند و در مسیر مفهوم تعیین شده به معنایی دست‌ بیابد که گاه از تصورات هنرمند فاصله دارد. اما مسلما این تاویل معناگرایانه در مسیری است که هنرمند را به خلق فرم‌ها وا‌داشته است.

مخاطبان این گالری می‌توانند شنبه تا پنج‌شنبه ساعت ۱۱ الی ۱۸ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ الی ۲۰ به گالری شیرین مراجعه کنند. همچنین دوشنبه‌ها این گالری تعطیل است.

حامد نوروزی درباره این مجموعه می‌گوید: «معنا در آدمی راهی برای بقا پیدا می‌کند. در یکی از باورهای شرق آسیا دلیل عجیبی برای تقدس زنبور عسل نظرم را جلب کرد. بومیان به علت تقدس گاوها، جنازه‌های آن‌ها را جابجا یا دفن نمی‌کنند. گاهی زنبورها هم اسکلت قفسه سینه گاوها را جای مناسبی برای ساخن کندو می‌یابند و در آنجا کندو به پا می‌کنند. بومیان بر این باورند که زنبورها روح به پرواز درآمده گاوهای مقدسند.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است