تلاشی برای بازنمایی اصل و جوهر احساس‌ها در «بازگشت» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۸

تلاشی برای بازنمایی اصل و جوهر احساس‌ها در «بازگشت»

«بازگشت» دومین نمایشگاه انفرادی مجید صادقی‌نژاد است که از فردا دهم بهمن‌ماه در گالری شیرین برپا می‌شود.

به گزارش صبا، گالری شیرین از دومین نمایشگاه انفرادی مجید صادقی‌نژاد با عنوان «بازگشت» از ۱۰ تا ۲۲ بهمن‌ماه رونمایی می‌کند.

مجید صادقی‌نژاد هنرمند نقاش متولد ۱۳۶۵ در تهران است. او تا به حال چندین نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از ایران داشته است و «بازگشت» دومین نمایشگاه انفرادی او در گالری شیرین است.

این مجموعه شامل ۱۰ اثر نقاشی است که در آن به جای ترسیم تعدادی فیگور انسانی و فضای پیرامونی آن، هر تابلو به مثابه‌ جزئی از بدن انسان یا اشکالی نزدیک به آن ترسیم شده است. در واقع بیننده با درون بدن انسان و فضایی گاها میکروسکوپی و بیولوژیک روبرو می‌شود.

این آثار در کنار هم یک کل واحد مانند یک تن یا یک جامعه انسانی را تشکیل می‌دهند که در پی تجسم و انتقال مفهوم درد و تالم، تکه تکه شدن و از هم گسیختگی است. جامعه‌ای که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند و در پی ادامه‌ چرخه حیات خود است. از نظر تکنیکی در عین پرداخت و بازنمایی سعی بر حفظ تهور و اکسپرسیون آثار است، در واقع بیننده هم با فرمی آشنا مواجه می‌شود، هم متوجه قرابت نکردن آن با فرم متصور شده خواهد شد.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «مجموعه «بازگشت» تلاشی برای بازنمایی اصل و جوهر احساس‌ها، به‌جای آن فیگورهای آشنای انسانی است که همگی متعاقبِ احساسات می‌آیند. هر تابلو دریچه‌ای به عضوی، و هر عضو جزئی از پیکر واحد انسانی است که اینجا مُثله‌شده و ازهم‌گسیخته، بر بوم‌های جداگانه جا گرفته‌اند و هریک احساس متفاوتی را ترشح می‌کنند.»

این نمایشگاه بجز دوشنبه‌ها، از شنبه تا پنج‌شنبه ساعت ۱۱ الی ۱۸ و روزهای جمعه از ساعت ۱۶ الی ۲۰، میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است