امیدسازی ماموریت اصلی رادیو جوان است/ راه‌اندازی برنامه «میدان آزادی» | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۹
علیرضا مقصودی مطرح کرد:

امیدسازی ماموریت اصلی رادیو جوان است/ راه‌اندازی برنامه «میدان آزادی»

علیرضا مقصودی می‌گوید امیدسازی ماموریت اصلی این شبکه رادیویی در برنامه‌هاست و رادیو جوان وظیفه دارد در این شرایط روحیه نشاط را در میان مخاطبان منتشر کند.

به گزارش صبا، نشست رسانه‌ای رادیو جوان با تشریح ویژه‌برنامه‌های این رادیو در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امروز چهارشنبه ۸ بهمن ماه در ساختمان شهدای رادیو با حضور علیرضا مقصودی مدیر رادیو جوان، سیداحمدرضا صدر مدیر روابط عمومی معاونت صدا و اصحاب رسانه در سالن جلسات معاونت صدا برگزار شد.

علیرضا مقصودی مدیر رادیو جوان در این نشست، بیان کرد: امیدسازی ماموریت اصلی ما در برنامه هاست. کشور اکنون در شرایط خاصی است و رادیو جوان وظیفه دارد روحیه امید، نشاط و شادابی را در میان مخاطبان منتشر کند. ما برمبنای کلام و موسیقی برنامه سازی می کنیم.

وی ادامه داد: شبکه جوان قرار است برای گروه های سنی بین ۱۵ تا ۴۰ سال برنامه سازی کند و این موضوع کار را برای ما دشوار می کند چراکه شبکه ها و رسانه های اجتماعی در جامعه فعال هستند.

مدیر رادیو جوان تصریح کرد: همچنین هویت بخشی به جوانان از دیگر وظایف ماست. یعنی یک جوان حس کند که به این آب و خاک تعلق دارد. توجه به ظرفیت های جوانان جزو دیگر سیاست های ماست که آن را دنبال می کنیم و این سیاست ها در برنامه سازی لحاظ می شود.

مقصودی درباره برنامه های دهه فجر اظهار کرد: به دنبال این نیستیم که کنداکتور رادیو جوان را به شکل شعاری به سمت رویدادها و مناسبت ها پیش ببریم بلکه برنامه ها باید ارزش افزوده داشته باشد.

وی با اشاره به کاروان رادیو جوان که پیش از این در محرم و صفر هم راه اندازی شده بود، گفت: ما توانستیم ۱۳ برنامه را با استودیوی متحرک اجرا و تولید کنیم که کیفیت مطلوبی هم داشت و مردمی که در خیابان عبور و مرور داشتند کاروان رادیو جوان را هم همراهی می کردند. همین اتفاق قرار است در ایام فجر با عنوان برنامه «میدان آزادی» ادامه پیدا کند.

مدیر رادیو جوان در توضیح بیشتر این برنامه عنوان کرد: مردم خاطراتی دارند که در مسیر خیابان های منتهی به میدان آزادی و در جریان انقلاب رخ داده است و نگاهمان این است که این خاطرات را زنده کنیم. این برنامه با رویکرد شادی بخشی و امیدبخشی طراحی می شود و از مسابقه گویندگی تا خوانندگی برای مردم برنامه تولید می شود.

وی افزود: در این برنامه هم چندان به دنبال حرف های شعاری نیستیم و از رسالت های «میدان آزادی» این است که مردم را با رادیو آشنا کنیم و نشان دهیم یک استودیوی رادیویی چه کاری انجام می دهد، چگونه انتقال صدا و پاسکاری ها انجام می شود. همچنین با این کاروان به مکان هایی که مردم از انقلاب خاطره دارند، می رویم. این برنامه از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح هر روز پخش می شود.

مقصودی با اشاره به دیگر برنامه ویژه دهه فجر عنوان کرد: برنامه «رادیکال» به صورت زنده به داستان های افراطی گروهک ها و جریان هایی می پردازد که در متن انقلاب اسلامی حضور داشتند. این برنامه هر شب ساعت ۲۲ تا ۲۳ پخش می شود.

وی به بازگشت «کافه رادیو» اشاره و عنوان کرد: مهران دوستی خاطرات بسیاری را به جا گذاشت و برنامه «کافه رادیو» از او به یادگار ماندگار مانده است. ما این برنامه را به رادیو برگرداندیم که با اجرای علیرضا کنگرلو از ۳ تا ۳:۴۵ روی آنتن می رود و در این ایام به جشنواره ملی فیلم فجر و سایر رویدادهای فرهنگی و هنری می پردازد.

مدیر رادیو جوان به برنامه تعاملی «فوق العاده» و مسابقه «بازی باز» اشاره و بیان کرد: «جوان شهر» هم از دیگر برنامه های ماست که محمد دلاوری اجرا می کند و در حوزه تضارب آرا و افکار تولید می شود. این برنامه نسبت انقلاب را با شعارهای انقلاب مثل آزادی، عدالت اجتماعی و… پیگیری می کند و در ایام فجر به صورت ویژه پخش می شود.

وی به «رادیوم» اشاره کرد و توضیح داد: این برنامه با اجرای سیاوش صفاریان پور هر روز پخش می شود و در دهه فجر به دستاوردهای حوزه فضایی و هسته ای می‌پردازد.

مقصودی در بخش دیگر درباره مجریان این شبکه عنوان کرد: خیلی از افرادی که در فضای رسانه هستند از رادیو جوان شروع کرده اند. علی ضیا، رضا رشیدپور، احسان علیخانی و… در رادیو جوان بوده اند و اینها نشان می دهد که رادیو جوان توانسته نیروی مناسب تولید کند.

وی اضافه کرد: رادیو خانه آن هاست و علاقه دارند که برگردند و در رادیو کار کنند اما نسبت مبالغی که در رادیو پرداخت می شود به تلویزیون بسیار متفاوت است و جذابیت ندارد تمام وقت در رادیو باشند. حفظ این مجریان دو جنبه دارد یک اینکه هوای آن ها را داشته باشیم و دوم پول پرداخت به چنین مجریانی را هم داشته باشیم.

مدیر رادیو جوان درباره برنامه هایی چون «جوان شهر» عنوان کرد: حمید شاه آبادی معاون سابق صدا و علی بخشی زاده معاون فعلی صدا از این برنامه حمایت کردند و ما توانستیم مواردی را در این برنامه دنبال کنیم که حتی تلویزیون به آن نپرداخته است.

وی در پایان گفت: بخشی از کسانی که به چنین برنامه های فشار می آورند از بیرون سازمان هستند با این حال این برنامه به کار خود ادامه می دهد. همچنین برنامه «داد رسانه» و «کوی دانشجو» همچون «جوان شهر» از جمله برنامه های خط شکن ما هستند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است