نماینده سرمایه‌گذار: «خط فرضی» اجازه شرکت در فجر را ندارد/ شکایت می‌کنیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۲
در گفتگو با صبا مطرح شد؛

نماینده سرمایه‌گذار: «خط فرضی» اجازه شرکت در فجر را ندارد/ شکایت می‌کنیم

مهدی کوهیان نماینده سرمایه گذار از غیر قانونی بودن اکران «خط فرضی» در جشنواره ملی فیلم فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، مهدی کوهیان به نمایندگی از درسا شفیعی سرمایه‌گذار فیلم «خط فرضی»، امروز، هشتم بهمن‌ماه در واکنش به نمایش این فیلم در سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر در توییتر خبری را مبنی بر غیر قانونی بودن و فاقد مشروعیت نمایش آن در جشنواره منتشر کرد.

متن کوهیان بدین شرح هست: «بیش از شش ماه است بین سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده فیلم «خط فرضی» اختلافات جدی وجود دارد. متاسفانه علی‌رغم مراجعه به شورای داوری خانه سینما، اختلاف هنوز رفع نشده است. روز گذشته که سرمایه‌گذار متوجه شد بدون اذن و اجازه ایشان، این فیلم در ‎جشنواره فیلم فجر، اکران میشود، طی نامه‌ای از دبیر محترم جشنواره، رئیس سازمان سینمایی و معاون ارزشیابی و نظارت و مهمتر از همه «ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری» درخواست کردم از اکران این فیلم در جشنواره خودداری و جلوگیری کنند.

همان دیروز تلاشهایی برای ایجاد صلح و سازش صورت گرفت و مقرر شد امروز دو جلسه به این منظور تشکیل گردد.

اما امروز صبح به ناگاه جلسات منتفی و توضیحی هم در این خصوص داده نشد.

اکنون اینجانب به نمایندگی از سرمایه‌گذار و مالک فیلم سینمایی «خط فرضی» و به دستور ایشان اعلام میکنم، هرگونه اقدام به اکران، پخش و انتشار این اثر سینمایی بدون اذن و اجازه ایشان، فاقد مشروعیت شرعی و قانونی بوده و مجددا از دبیر محترم جشنواره فیلم فجر درخواست می‌کنم فیلم “‎#خط_فرضی” را از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر خارج کنند.»

برای مشخص شدن جزییان بیشتر این اتفاق با او گفتگویی داشتیم که وی در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا عنوان کرد: ما به صورت رسمی از جشنواره خواستیم که فیلم از جشنواره خارج شود زیرا بدون اجازه و رضایت سرمایه‌گذار این فیلم به جشنواره ارسال شده است.

کوهیان افزود: از همین جا از رسانه شما می‌خواهم که به مردم، هنرمندان و اعضای هیات انتخاب جشنواره ملی فیلم فجر بگویید که سرمایه‌گذار فیلم «خط فرضی» هیچگونه رضایتی برای اکران آن ندارد و از همه می‌خواهم که به هیچ عنوان به تماشای این فیلم ننشینند.

نماینده سرمایه‌گذار فیلم «خط فرضی» درباره پاسخ جشنواره به این موضوع اظهار کرد: هنوز پاسخی ندادند، دیروز تلاش‌هایی در سازمان سینمایی صورت گرفت، با من تماس گرفتند و قرار شد که من به نمایندگی از درسا شفیعی سرمایه‌گذار فیلم در جلسه‌ای با تهیه‌کننده اثر علی مصفا شرکت کنم که امروز صبح خیلی ناگهانی با من تماس گرفتند و جلسه را کنسل کردند.

این تهیه‌کننده درباره این جلسه کنسل شده خاطرنشان کرد: نمی‌دانم چه کسی جلسه را کنسل کرده است اما سازمان سینمایی دعوت کننده بود و آن‌ها جلسه را کنسل کردند.

وی در پاسخ به این احتمال که اگر جشنواره برگزار شد و فیلم هم در آن به نمایش در آمد چه واکنشی نشان می‌دهد، تاکید کرد: ما حتما مسیرهای قانونی و حقوقی را برای اقدامی که صورت گرفته است، از الان شروع کرده و پیش می‌بریم و کسانی را که در نقض هشدار حقوق مادی سرمایه‌گذار نقش داشته‌اند تحت تعقیب قرار می‌دهیم.

کوهیان در پایان درباره واکنش کارگردان اثر تصریح کرد: چون با ایشان مرتبط نبوده و این موضوع اصولا بحث مالی و سرمایه‌گذاری بوده است از این موضوع اطلاعی ندارم.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است