جایزه افتخاری گلدن گلوب به جین فوندا رسید/ تجلیل از سیاسی‌ترین ستاره هالیوود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۹

جایزه افتخاری گلدن گلوب به جین فوندا رسید/ تجلیل از سیاسی‌ترین ستاره هالیوود

جین فوندا بازیگر و فعال سیاسی مشهور آمریکایی جایزه افتخاری یک عمر دستاورد گلدن گلوب را دریافت می کند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، جین فوندا جایزه افتخاری سیسیل بی. دمیل جوایز گلدن گلوب ۲۰۲۱ را دریافت می کند.

این جایزه را جین فوندا برای حضور درخشانش در فیلم های مربوط به گیشه و همینطور آثار تاریخ ساز سینما مانند «کلوت»، «سندرم چینی» و «۹ تا ۵» دریافت می کند. جین فوندا به تازگی در مجموعه متعلق به نتفلیکس «گریس و فرانکی» و همینطور «باشگاه کتاب» و «جوانی» نیز ظاهر شده است.

از فیلم های موفق جین فوندا در گیشه می توان به «اسب سوار الکتریکی»، «پابرهنه در پارک»، «بازگشت به وطن» و «جولیا» اشاره کرد. یکی از بزرگترین موفقیت های تجاری فوندا به سال ۱۹۸۲ و انتشار ویدیوی مربوط به تمرین ورزش با عنوان «ورزش روزانه جین فوندا» بود که ۱۷ میلیون نسخه از آن فروخته شد.

جین فوندا به همان اندازه که در سینما شهرت دارد برای موضع گیری های سیاسی اش نیز شهره است، شرکت در تظاهرات های مخالف جنگ ویتنام، حضور درکمپین حمایتی از جنبش مدنی و هواداری از فعالیت های فمینیستی و اخیرا نیز حضور در گردهمایی های آگاهی دهی درباره بحران محیط زیستی نمونه های این فعالیت هستند.

جایزه سیسیل بی. دمیل بالاترین جایزه انجمن خبرنگاران خارجی هالیوود است که مسئولیت برگزاری جوایز گلدن گلوب را برعهده دارد. این جایزه پیش از این به افرادی چون رابرت دنیرو، سوفیا لورن، شان کانری، اپرا وینفری، مارتین اسکورسیزی، جودی فاستر، استیون اسپیلبرگ و مریل استریپ تعلق گرفته است.

سال گذشته تام هنکس این جایزه را دریافت کرد.

جین فوندا تا به حال ۱۵ بار نامزد جایزه گلدن گلوب شده و ۷ بار این جایزه را با خود به خانه برده است.

مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب روز ۲۸ فوریه برگزار می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است