چالش بزرگ پیش‌روی جشنواره فیلم فجر ۳۹/ رایزنی‌ها شروع می‌شود؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۱۶
صبا گزارش می‌دهد؛

چالش بزرگ پیش‌روی جشنواره فیلم فجر ۳۹/ رایزنی‌ها شروع می‌شود؟

چالش حفظ اطلاعات سی‌ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر، مساله مهم دبیرخانه این رویداد در 2 هفته آینده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، با معرفی فیلم‌های نامزدشده در سی‌ونهمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر که بدون ذکر جزئیات و تعداد نامزدی هر فیلم انجام شده، چالش جدیدی برای دبیرخانه این جشنواره به وجود آمده و آن حفظ اسامی نامزدها و برندگان جوایز جشنواره سی‌ونهم ملی فیلم فجر است که تا شب برگزاری مراسم اختتامیه در ۲۲ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

دبیرخانه جشنواره ملی یا بین‌المللی فیلم فجر در هیچ دوره‌ای این چالش را تجربه نکرده است. در گذشته روال معمول این بوده که فهرست نامزدها یک روز یا چند ساعت پیش از آغاز مراسم اختتامیه منتشر می‌شد.

دبیر جشنواره، اعضای هیات ۷ نفره داوران و بعضی از اعضای کادر اجرایی این رویداد سینمایی که از فهرست نامزدها مطلع‌ هستند، از جمله افرادی هستند که در فاصله ۱۵ روز میان معرفی فیلم‌های نامزدشده و برگزاری مراسم اختتامیه، وظیفه مراقبت از فاش نشدن این اسامی را بر عهده دارند.

مشخص نیست آیا کار هیات داوران به طور کامل به پایان رسیده و فهرست برندگان سی‌ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر نیز آماده شده است، یا خیر.

در دوره‌های گذشته، برخی رسانه‌ها به نقل از شنیده‌هایی که گاه موثق از آب درآمدند، بخشی از اسامی نامزدها یا برندگان را فاش کردند، هرچند هیچ‌گاه هیچ‌کس مسئولیت افشای اسامی را برعهده نگرفت.

در این مدت همچنین این احتمال می‌رود که برخی مسئولان تلاش‌هایی را برای تغییر نظر داوران و نتایج جشنواره، آغاز کنند. نتایج همچنین ممکن است تحت تاثیر عوامل دیگر مانند اظهارنظرهای هنرمندان و عوامل فیلم‌ها همزمان با برگزاری جشنواره قرار گیرد که این مورد پیشتر توسط برخی دبیران ادوار این رویداد سینمایی تایید شده است.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است