درخواست اعضای انجمن فیلم کوتاه برای تمرکز بیشتر بر فیلم تجربی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۷

درخواست اعضای انجمن فیلم کوتاه برای تمرکز بیشتر بر فیلم تجربی

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در نشستی با اعضای هیات مدیره انجمن صنفی فیلم کوتاه ایران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در  نشست بین اعضای انجمن فیلم کوتاه با مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که عصر چهارشنبه ۲۳ مرداد ماه با حضور محمد حمیدی‌ مقدم مدیرعامل مرکز، مرتضی رزاق‌ کریمی قائم‌مقام و معاون مستند مرکز، سعید پوراسماعیلی رییس هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه، الهام حسین‌ زالده، مصطفی آل‌ احمد، کاوه سجادی‌ حسینی، امید عبدالهی، میرعباس خسروی‌ نژاد، محمدرضا جهان‌ پناه اعضای هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه و شهنام صفاجو مدیر روابط عمومی مرکز برگزار شد، مباحثی درباره ساخت فیلم سینمایی تجربی و… مطرح و به بحث و نظر گذاشته شد.

درخواست اعضای انجمن فیلم کوتاه ایران در این نشست، تمرکز بیشتر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بر فیلم تجربی بود.

در این جلسه و با نظر هیات مدیره انجمن صنفی فیلم کوتاه ایران اعلام شد که این نهاد صنفی طی نامه‌ ای خطاب به دکتر انتظامی رییس سازمان سینمایی کشور، دو درخواست را پیگیری خواهد کرد، بازگشت روند تولید فیلم‌های سینمایی اول به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و فراهم آوردن امکان تولید فیلم کوتاه تجربی در این مجموعه.

محمد حمیدی‌ مقدم در این نشست اظهار کرد: فیلمساز تجربه‌ گرا در عین حال که تجربه متفاوتی می‌کند و زبان و فرم جدیدی را به سینمای ایران پیشنهاد می‌دهد، باید به مخاطب هم احترام بگذارد و آن را جدی بگیرد.

وی ادامه داد: عنصر جسارت در فیلم کوتاه می‌ تواند در آینده فیلمساز اول و دوم سینمایی تاثیرگذار باشد، فیلمسازی که از ساخت فیلم کوتاه آمده است، نیاز به کمپانی بزرگتری دارد که اینجا مرکز سینمای مستند و تجربی ورود می‌ کند و باعث جریان‌ سازی در سینمای ایران می‌شود، اما در حوزه ساخت فیلم کوتاه تجربی، این استراتژی برای مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تعریف نشده است و ما ماموریتی در این خصوص نداریم و تحقق این امر بر عهده انجمن سینمای جوانان است.

مدیرعامل مرکز تاکید کرد: سینمای تجربی دارای شخصیتی است که هم جذب مخاطب کند، هم در بازارهای جهانی حضور موفقی داشته باشد؛ لذا فیلمساز تجربی نباید در جهان انتزاعی و مفرد خود گرفتار شود. او باید ضمن تجربه‌ گرایی و پویش جدید، هنر خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.

حمیدی‌ مقدم افزود: همه به دنبال یک فرم تازه و زبان سینمایی متفاوت هستند. این نیاز سینمای ایران است تا تفاوت را رقم بزند. نگاه ما در مرکز گسترش این است که این تفاوت را در سینمای تجربی ایجاد کنیم و موفقیت‌ فیلمسازان فیلم کوتاه می‌تواند به حصول این هدف کمک کند.

مرتضی رزاق‌ کریمی هم در این نشست یادآور شد که هدف مرکز، ساخت فیلم‌ های تجربی خاصی است که ایجاد کننده‌ سلیقه‌ فرهنگی تازه‌ای باشد.

وی افزود: همه‌ جای دنیا مراکزی برای پشتیبانی از ساخت فیلم‌ های تجربی وجود دارد تا از فیلمسازی که جسارت دارد و درهای تازه‌ ای را رو به سینما باز می‌کند، حمایت حداکثری کند.

در پایان این نشست، هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران از مسئولان مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درخواست کردند که ضمن اولویت قائل شدن برای اعضای این صنف، از فیلمسازان متقاضی ساخت فیلم‌های سینمایی تجربی رزومه کامل و استریتمنت گرفته و برای دفاع از طرح و فیلمنامه‌ ارایه شده، پیچینگ گذاشته شود. برگزاری ورکشاپ با موضوع فیلم تجربی توسط اعضای با تجربه‌ انجمن فیلم کوتاه به منظور ارتباط بیشتر صنف با مرکز نیز از دیگر خواسته‌ های این نهاد صنفی بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است