بازیگری انتخاب مناسبی برای من نبوده و نیست/ رابطه تنگاتنگ ریاضی با داستان‌نویسی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۶
امیرعلی نبویان مطرح کرد:

بازیگری انتخاب مناسبی برای من نبوده و نیست/ رابطه تنگاتنگ ریاضی با داستان‌نویسی

امیرعلی نبویان نویسنده و مجری رادیو و تلویزیون در برنامه «استودیو هشت» رادیو نمایش از داستان‌نویسی گفت.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، امیرعلی نبویان طنزنویس و مجری رادیو و تلویزیون در برنامه زنده «استودیو هشت» رادیو نمایش از نویسندگی و داستان نویسی گفت.

وی درباره نحوه شروع کار خود توضیح داد: من کارم را با قصه‌نویسی آغاز کردم. در حقیقت شرایط و انسان‌هایی مانند هدایت هاشمی، آناهیتا اقبال نژاد و .‌.. باعث شدند من به این سمت کشانده شوم چراکه مواردی را در من دیده بودند که من در خودم ندیده بودم. این افراد یک جمله مشترک به من می گفتند و آن این بود که «شاید تو بتوانی روزی بازیگر شوی اما در حال حاضر یک نویسنده هستی». همچنین راهنمایی های استادم مسعود فروتن نیز سبب شد تا من بیشتر به این سمت سوق پیدا کنم.

این نویسنده ادامه داد: مدت‌ها گذشت تا با زیر و بم کار را آشنا و متوجه شدم که بازیگری برای من کار بسیار سختی است و انتخاب مناسبی برای من نبوده و نیست اما می توانم در عرصه های دیگر موفق شوم. تمام آموخته های دوران نوجوانی، کتاب هایی که خواندم و تئاترها و فیلم های خوبی که دیدم باعث شدند تا این هیجان در من زنده شود و جدی تر با قضیه نوشتن برخورد کنم.

نبویان بیان کرد: نکته دیگری که درباره رشته تحصیلی ام و نویسندگی باید اضافه کنم این است که من رابطه تنگاتنگی بین ریاضی و مهندسی با داستان نویسی می بینم. به نظرم داستان نویسی اساسا یک بخش مهمی به نام مهندسی داستان یا مهندسی ساختمان داستان دارد که کسانی که ریاضی خوانده اند و روابط علت و معلولی را تشخیص می دهند، دنبال راه حل های ناب برای پاسخ دادن به سوال های مطرح شده در ذهن مخاطب می گردند. بنابراین آن ها می توانند یک نویسنده موفق شوند چراکه تمام این موارد کمک حال یک نویسنده است و هیچ مانعی برای نویسندگی تلقی نمی شود در نتیجه می توان گفت علوم تجربی دست مایه بزرگی برای نگارش داستان هستند.

وی در پایان درباره موضوع برنامه که بهانه جویی برای کتاب نخواندن بود، مطرح کرد: من در دوره بعد از کنکور سراسری این اتفاق را تجربه کرده‌ام چراکه روی همه ما بابت درس خواندن برای کنکور یک فشار خاصی بود که باعث می‌شد تا مدتی از کتاب متنفر شویم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است