زامبی‌ها به «سینما ملت» شبکه افق می‌آیند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۴۰

زامبی‌ها به «سینما ملت» شبکه افق می‌آیند

قسمت ششم مستند تلویزیونی «سینما ملت»، دوشنبه ۶ بهمن ماه به بازنمایی مصرف گرایی خواهد پرداخت.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی برنامه، ششمین قسمت از مستند سریالی «سینما ملت» با عنوان «پایان بد»، به سراغ زامبی‌های سرگردان سینما، موجوداتی خشن و نفرت‌انگیز، اما محبوب در میان طرفدران ژانر وحشت می‌رود.

این مستند ضمن بررسی تاریخچه و ریشه این موجودات تخیلی در افسانه‌های کشور هائیتی، به اولین حضور آن‌ها روی پرده سینما در سال‌های ترس و وحشت از ترورهای سیاسی و جنگ ویتنام می‌پردازد.

تصویر ترس از این مردگان متحرک، از اواخر دهه ۱۹۶۰ تا امروز علاوه بر تغییرات ظاهری، در نحوه بازنمایی و رویکرد محتوایی فیلم‌ها نیز دستخوش تحولات زیادی شده است.
از بازنمایی سرطان مصرف‌گرایی و بیماری‌های روحی جامعه در کالبد زامبی‌های سرگردان در شهر تا تصویر تهدیدات بیرونی و ایدئولوژی‌هایی که در طول تاریخ انسان غربی را به وحشت انداخته‌اند، همچون ارتش زامبی‌های نازی!

این برنامه با روایت اشکان صادقی و نویسندگی و پژوهش جمعی از نویسندگان و پژوهشگران در ۵۲ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای به بررسی تقاطع هنر-صنعت-رسانه مهم سینما با مولفه‌های قدرت ملت‌ها می‌پردازد.

برنامه «سینما ملت»، به تهیه‌کنندگی محمد هادی نعمت اللهی و سردبیری علی اکبر جناب زاده در گروه مستند شبکه افق تولید شده است و این برنامه روزهای دوشنبه ساعت ۲۰ از این شبکه پخش و روزهای سه‌شنبه ساعت ۷ و ۱۲ باز پخش خواهد شد.

برخی از عوامل این برنامه عبارتند از مجری طرح: محمد مهدی سهرابی، مشاور: محمدرضا رضاپور، نویسندگان: علی نیکجو، سعید شیرخانی و محمد مهدی اباذری، صداگذاری و ترکیب صدا: محمدجواد سهرابی، مدیر تولید: مهدی سعیدی، ویدیوگرافی: محمد قلی‏زاده و لوگو: محمد جوادی، مشاور رسانه ‏ای: فاطمه آذری.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است