اما و اگرهای ششمین فیلم مهدویان/ فجر به «شیشلیک» اجازه ورود می‌دهد؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۵۴
صبا گزارش می‌دهد؛

اما و اگرهای ششمین فیلم مهدویان/ فجر به «شیشلیک» اجازه ورود می‌دهد؟

هنوز تکلیف نمایش «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در جشنواره ملی فیلم فجر مشخص نشده است و حاشیه های این اثر ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، فیلم سینمایی «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی محمدرضا منصوری این روزها با حواشی بسیاری مواجه است از ممیزی گرفته تا پذیرفته شدن در سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر. این فیلم که یک کمدی اجتماعی است با توجه به سابقه مهدویان می تواند یکی از آثار کنجکاوی‌برانگیز سی‌ونهمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر محسوب می‌شود البته اگر پس از ممیزی های متعدد که به آن وارد شده، چیزی از آن باقی بماند!

از روز اعلام صدور پروانه ساخت «شیشلیک»، همکاری امیرمهدی ژوله در مقام فیلمنامه‌نویس با محمدحسین مهدویان، نخستین حواشی را برای این فیلم رقم زد و واکنش‌هایی را در میان طیفی از رسانه‌ها و منتقدان برانگیخت؛ چراکه مسیر کارنامه حرفه‌ای مهدویان و ژوله متفاوت به نظر می‌رسد.

مهدویان که در چهار فیلم نخست خود گروه ثابتی از عوامل را پشت و جلوی دوربین خود می‌دید، در فیلم قبلی خود «درخت گردو»، همکاری با چهره‌های جدیدی چون مهران مدیری و پیمان معادی را تجربه کرد که به نتایج متفاوتی انجامید. بازی معادی با تحسین‌ و سیمرغ جشنواره ملی فیلم فجر مواجه شد، اما نقش‌آفرینی مدیری انتقادهایی را برانگیخت. در عین حال اغلب منتقدان بر سر کیفیت «درخت گردو» اتفاق نظر داشتند.

«شیشلیک» دومین فیلم به کارگردانی محمدحسین مهدویان است که با سرمایه‌گذاری مالک نرم‌افزار اول مارکت ساخته می‌شود. ناصر قدیرکاشانی که با حمایت مالی از «دورهمی» به عرصه سینما و تلویزیون پا گذاشته، این بار با برند «فیلم مارکت» همکاری دوم خود را با مهدویان تجربه می‌کند.

همچنین گفته می‌شود تازه‌ترین فیلم محمدحسین مهدویان حال‌وهوایی متمایز نسبت به آثار پیشین او دارد. حتی اوایل دی ماه شایعاتی مبنی بر احتمال شرکت نکردن فیلم در جشنواره ملی فیلم فجر برای پیشگیری از حاشیه‌های احتمالی مطرح شده بود، اما سازندگان «شیشلیک» در روز آخر، فرم جشنواره را پر کردند.

در روزهای اخیر، اخبار حاکی از اعلام اصلاحیه‌های متعدد شورای بازبینی به این فیلم است و تکلیف پروانه نمایش ساخته تازه مهدویان مشخص نیست. البته همچنین گفته می شود دست اندرکاران تولید این فیلم با ممیزی ها موافقت کرده اند و قرارست در نهایت این فیلم امروز برای داوران به نمایش درآید تا مشخص شود جایگاه آن در جشنواره چیست.

رضا عطاران، پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، مه‌لقا باقری، وحید رهبانی، عباس جمشیدی و جمشید هاشم‌پور بازیگران «شیشلیک» هستند که در صورت اخذ پروانه نمایش، در سی‌ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر رونمایی خواهد شد.

عکس از مجید طالبی است.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است