اگر خورشید بمیرد چه می‌شود؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۹
معرفی کتاب؛

اگر خورشید بمیرد چه می‌شود؟

کتاب «اگر خورشید بمیرد» نوشته اوریانا فالاچی با ترجمه عاطفه نریمان از سوی نشر نگاه به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «اگر خورشید بمیرد» نوشته اوریانا فالاچی با ترجمه عاطفه نریمان در نوبت چاپ اول از سوی نشر نگاه منتشر شد.

در قسمت پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: «اگر خورشید بمیرد دفترچه خاطرات یک سال زندگی در جهان و زمانی دیگر است: زمان بیماران تکنولوژی، زمان پیشرفت، امید و مرزهای جدید جهان و زمانی که ما حتی قادر به تصورش نیز نیستیم، ما که مبتلا به ترس و شکست و سکون هستیم. این کتاب، همزمان نوعی عدم تفاهم و در عین حال عشق نویسنده و پدرش است؛ یکی با اعتماد به آینده می‌نگرد و می‌خواهد به سوی ستاره‌ها پرواز کند و دیگری ترجیح می‌دهد ریشه‌اش را در سنت‌ها و طبیعتی که می‌شناسد، نگه دارد و آلوده کارهای خطرناک و بیهوده نشود. کودک به ستاره‌ها و سیاره‌ها باور دارد و پدر اعتقادی راسخ به زمین دارد و هر انکار قاطع او، دردی جانکاه است.»

در قسمتی از این کتاب آمده است: «به لس‏‌آنجلس رسیده بودم، اولین ایستگاه سفر من به آینده و به خودم. درواقع همه‏ چیز به‌‏خاطر یک قطره نور شروع شد، پدر، یادت هست؟ قطره نور در امتداد صفحه تلویزیون می‌‏لغزید، آن‏قدر کوچک و بی‌‏وزن بود که می‌‏توانستم با سرانگشت کوچکم آن را بچینم، بگذارمش کف دستم و بدزدمش. یادت هست؟ حتی چندان برق هم نمی‌‏زد. نورش مثل تپش خفیفی بود، مثل نور کرم‌‏های شب‌تاب در شب‏‌های آگوست، اطراف پرچین‏‌‏ها، که از ترس بچه‏‌‏ها و گرفتار شدن در لیوانی سرپوشیده، روشن و خاموش می‌‏شدند.»

کتاب «اگر خورشید بمیرد» در ۶۱۵ صفحه با قیمت ۱۱۰۰۰۰ تومان به همت نشر نگاه روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است