انتشار کتاب «سلول‌های بهاری» با روایت پدر علم سلول‌های بنیادی ایران | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۴

انتشار کتاب «سلول‌های بهاری» با روایت پدر علم سلول‌های بنیادی ایران

کتاب «سلول‌های بهاری» که خاطره‌های تولید و توسعه سلول‌های بنیادی به روایت پدر دانش سلول‌های بنیادی ایران است، توسط انتشارات راه یار منتشر شد.

به گزارش صبا، کتاب «سلول‌های بهاری» که خاطر‌ه‌های تولید و توسعه سلول‌های بنیادی به روایت حسین بهاروند پدر دانش سلول‌های بنیادی ایران است، توسط انتشارات راه یار منتشر و روانه بازار نشر شد.

حسین بهاروند استاد ممتاز و موسس پژوهشکده زیست‌شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان است که در سال ۱۳۷۶ به پژوهشگاه رویان پیوست و پس از چند سال پژوهش، در سال ۱۳۸۲ توانست برای اولین بار در ایران سلول‌های بنیادی رویانی انسانی را تولید کند.

وی در سال ۱۳۸۷ نیز به همراه همکارانش موفق به تولید سلول‌های بنیادی پرتوان القائی انسانی شد. این فعالیت‌ها او و همکارانش را قادر ساخت تا شاخه‌های مختلف پزشکی بازساختی را در ایران پایه‌گذاری کنند.

بهاروند تاکنون بیش از سی جایزه ملی و بین‌المللی از جمله جایزه رازی، خوارزمی، آیسسکو، آکادمی علوم جهان (TWAS)، یونسکو و جایزه مصطفی (نشان عالی علم‌وفناوری جهان اسلام) دریافت کرده است.

کتاب «سلول‌های بهاری» که تحقیق‌ و نگارش آن برعهده بهنام باقری بوده، در ۴۰۸صفحه، شمارگان ۱۵۰۰نسخه و قیمت ۵۰هزار تومان توسط انتشارات راه یار منتشر شده است و علاقمندان برای تهیه آن، علاوه بر کتابفروشی‌ها، می‌توانند از طریق صفحات مجازی ناشر @raheyarpub و سایت vaketab.ir نسبت به سفارش کتاب اقدام کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است