همایش «استاد علی‌محمد اصفهانی» مجازی برگزار می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۱

همایش «استاد علی‌محمد اصفهانی» مجازی برگزار می‌شود

دستاوردهای همایش «استاد علی‌محمد اصفهانی» در طی روزهای آتی، در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

به گزارش صبا به نقل از روابط‌ عمومی فرهنگستان هنر، همایش «استاد علی‌محمد اصفهانی» که به همت معاونت علمی و پژوهشی فرهنگستان هنر و با همکاری شهرداری اصفهان، در سال گذشته برنامه‌ریزی و فراخوان آن منتشر شده بود، قرار است با هدف بازشناخت و معرفی استاد علی‌محمد اصفهانی، یکی از چهره‌های هنر ایران، به‌ صورت مجازی برگزار شود.

استاد علی‌محمد اصفهانی، طراح، نقاش و کاشی‌ساز طراز اولِ اواخر دوره قاجاریه است که آثار ارزشمندی از او در موزه‌های داخل کشور و مجموعه‌های مشهور جهان باقی مانده و شخصیت هنری او هنوز به‌درستی معرفی نشده است.

دستاوردهای این همایش ارایه مقالات علمی در این حوزه، انتشار ۲ کتاب «سیاه قلم» و «فن جمیل»، فیلم کوتاه معرفی استاد علی‌محمد اصفهانی و نمایشگاه مجازی از تصاویر آثار این هنرمند فقید است.

علاقه‌مندان می‌توانند سخنرانی دبیر علمی این همایش، و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به همراه فیلم معرفی این هنرمند را امروز، چهارم بهمن‌ماه ۱۳۹۹، در وب‌گاه فرهنگستان هنر مشاهده کنند.

همچنین سخنرانی‌های علمی- پژوهشی این همایش روز یک‌شنبه پنج بهمن‌ماه ۱۳۹۹ و نمایشگاه مجازی آثار استاد علی‌محمد اصفهانی همراه با معرفی ۲ کتاب همایش، دوشنبه ۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، در وب‌گاه فرهنگستان قابل مشاهده خواهد بود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است