نمایش «خانه خیابان سیروس» را از رادیو تهران بشنوید | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۰

نمایش «خانه خیابان سیروس» را از رادیو تهران بشنوید

برنامه «سنگلج» تا ۱۴ بهمن ماه نمایش رادیویی «خانه خیابان سیروس» را پخش می‌کند.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو تهران، برنامه «سنگلج» رادیو تهران تا ۱۴ بهمن، نمایش رادیویی «خانه خیابان سیروس» را پخش می‌کند.

اسماعیل عابدیان تهیه و تنظیم کننده برنامه «سنگلج» با اعلام این خبر گفت: برنامه «سنگلج» از رادیو تهران که به بازخوانی کتاب‌های گویا اختصاص یافته است، هر بامداد ساعت ۱:۳۰ از رادیو تهران روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می‌رود.

به گفته وی، قصه «خانه‌ خیابان سیروس» از این قرارست که تعدادی خانواده در خانه‌ خیابان سیروس در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. خرداد ماه سال ۱۳۴۲ است و تحولات سیاسی مربوط به «انقلاب سفید» مردم را درگیر خود کرده است.

تهیه کننده برنامه «سنگلج» افزود: خانواده‌های خانه خیابان سیروس، همگی به نوعی درگیر لوایح شش‌گانه و درگیری دولت و مردم شده بودند. از طرفی «رضا طوقه» که تا قبل از این همسایه قابل اعتمادی به حساب می‌آمد، به ngdg شک اهالی خانه به وی، مجبور به ترک خانه شد. همه اهالی خانه شک کرده بودند که رضا به ngdg پول، «سید مرتضی» را که درگیر فعالیت‌های ضددولتی شده، لو داده است. هرچند بعد از آزادی سید، دیگر کسی خبری از سید نداشت و کسی هم از اهل خانه خیلی به فکر این نبود که رضا کجاست و چه می‌کند اما «رحیم لبویی» هنوز عذاب وجدان داشت. تا این که روز پانزده خرداد چهل و دو شد و درگیر و دار تظاهرات چند نفر از مردهای خانه، شب برنگشتند.

عابدیان در پایان عنوان کرد: «خانه خیابان سیروس» نمادی از جامعه ایرانی سال‌های ۱۳۴۱ و ۱۳۴۲ خورشیدی و تحولات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی «انقلاب سفید» یا «انقلاب شاه و مردم» است. شنیدن این کتاب گویا شما را با پاره‌ای از تاریخ معاصر این سرزمین آشنا می‌کند.

نویسندگی این اثر نمایشی برعهده فرهاد امینی و کارگردانی آن با خسرو فرخزادی بوده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است