چالش‌های یک فشن‌شوی زیرزمینی/ کسی فیلم مرا کپی نمی‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۶
فردین انصاری در گفتگو با صبا:

چالش‌های یک فشن‌شوی زیرزمینی/ کسی فیلم مرا کپی نمی‌کند

کارگردان فیلم کوتاه «فشن» درباره چالش‌های یک فشن‌شوی زیرزمینی فیلم ساخته است و از حضور این فیلم در جشنواره فیلم کوتاه تهران می‌گوید.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، «فشن»، فیلم کوتاهی است که دومین حضور جشنواره ای خود را در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران سپری می‌کند، فردین انصاری کارگردان این اثر در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره موضوع آن گفت: داستان آن درباره یک فشن شوی زیرزمینی است. پسری به نام افشار هر ماه یک فشن‌شوی زیرزمینی راه می‌اندازد ولی این بار در این فشن‌شو دچار چالشی می‌شود که همراه با او، مخاطبانش نیز درگیر آن می‌شوند.

انصاری درباره چگونگی پرداختن به این موضوع عنوان کرد: من آدمی هستم که خیلی لوکیشن‌گردی می‌کنم، به مکان‌های سینمایی علاقه‌ دارم و سعی می‌کنم در تفریحات شخصی‌ام به موزه‌ها و جاهای قدیمی سر بزنم. ۲ سال پیش بود که در شهر اصفهان به موزه حمام علی قلی آقا رفتم و آن لوکیشن خیلی برای من جذاب و سینمایی بود پس به این موضوع فکر می‌کردم که چطور می‌شود در این لوکیشن قصه و داستانی را روایت کرد و چطور می‌شود که در یک مکان قدیمی یا سنتی، یک اتفاق جادویی بیفتد.

وی افزود: از طرفی هم عکسی را در آرشیو شخصی داشته و آن را دیده بودم که آن عکس جرقه این قصه را در آن لوکیشن در ذهن من زد که به آن پرداخته و به قصه فیلم «فشن» رسیدم.

کارگردان فیلم کوتاه «وحشی» درباره اینکه چگونه از لوکیشن یک حمام به فیلمی با مضمون «فشن» رسیده است، اظهار کرد: وقتی که شما از موزه‌ای دیدن می‌کنید، درواقع آن موزه یک اثر هنری‌ست و وقتی یک اثر هنری می‌بینید می‌توانید از آن الهام گرفته و فیلمی را بسازید.

فیلم کوتاه «فشن» از جمله فیلم‌هایی است که به صورت آنلاین هم به نمایش گذاشته می‌شود، انصاری درباره این موضوع بیان کرد: خیلی راحت ممکن است فیلم‌ها کپی یا دانلود شوند اما مگر فیلمسازی که برای اولین بار یک فیلم کوتاه جدی ساخته و فیلمش در جشنواره‌ای راه یافته است، چقدر ممکن است متصور شود که عده‌ای در کمین فیلم او نشسته اند تا آن را پخش کنند.

جشنواره ذات و تعریفی دارد که آدم‌ها شور و هیجان آن را دوست دارند

وی از این موضوع به عنوان یک فرصت یاد کرد و گفت: فیلم کوتاه مانند فیلم سینمایی نیست که بگوییم گیشه و فروش داشته و به برگشت سرمایه فیلم لطمه می‌خورد، بالعکس حتی می‌تواند فرصتی برای فیلم باشد، فیلم می‌تواند در این حضور دیده شود. حال در این میان چه کسی می‌خواهد تیتراژ فیلم ما را عوض کرده و به نام خودش آن را پخش کند؟ فیلم‌های ما در وزارت ارشاد بازبینی شده و مجوز نمایش گرفته است، هیچ سندی نمی‌تواند از این موضوع بالاتر باشد، کسی نمی‌تواند فیلم تو را بدزدد.

کارگردان فیلم کوتاه «شکار» تاکید کرد: جشنواره ذات و تعریفی دارد که آدم‌ها شور و هیجان آن را دوست دارند، اگر امسال کسی فیلم‌های جشنواره را آنلاین می‌بینند به این دلیل است که نمی‌توانند حضوری بیایند. حال اگر کسی فیلم من را بدزدد یا دانلود کند چقدر اهمیت دارد برای مخاطبان که فیلم کوتاهی در بازار سیاه موجود باشد. به همین دلیل من ترس از نمایش آنلاین فیلم‌ها را کمی زیاده‌روی و وسواس می‌دانم.

این نویسنده درباره مخاطبان جشنواره فیلم کوتاه تهران خاطرنشان کرد: در این جشنواره افرادی حضور دارند که فیلم تو را می‌بینند، مخصوصا فیلم کوتاه که من آن را برای برگشت سرمایه نمی‌سازم بلکه فقط می‌خواهم دغدغه خود را در یک اثر هنری جاری کنم تا مخاطب آن را ببیند و چه چیزی بهتر از این است که در جشنواره معتبری فیلم شما دیده شود.

وی در پایان درباره بازخوردهایی که تا به امروز دریافت کرده است بیان کرد: در اکران حضوری جمعیت خیلی کم است، اکثرا فیلمسازان هستند و همه حواسشان به فیلم خودشان است. ولی یکی از جذابیت‌های اکران آنلاین این است که آدم‌ها وقتی فیلم تو را آنلاین می‌بینند و خوششان می‌آید، در فضای مجازی مثل اینستاگرام دنبال تو می‌گردند، آی دی‌ات را پیدا کرده و پیام می‌دهند. این موضوع خیلی به آدم انرژی می‌دهد. تا به اینجا بازخوردها همه مثبت بوده و بازخورد منفی‌ای دریافت نکرده‌ام. شاید هم کسی که فیلم را دوست نداشته پیگیری نکرده و نخواسته است نظر خود را به من منتقل کند.

فیلم کوتاه «فشن» پیش از این در نهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه و عکس دانشجویی امید حضور داشته که آنجا در هفت رشته نامزد شده و ۲ جایزه دریافت کرده است.

فردین انصاری همچنین در این دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران، فیلمی دیگر با عنوان «کوک» را دارد که فیلمنامه‌نویس و تدوینگر آن است.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است