«نسل نو» را در گالری دیدار ببینید/ نمایش رد امید به آینده هنر | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۱

«نسل نو» را در گالری دیدار ببینید/ نمایش رد امید به آینده هنر

نمایشگاه گروهی نقاشی «نسل نو» از ۳ تا ۱۵ بهمن در گالری دیدار برپاست.

به گزارش خبرنگار تجسمی صبا، نمایشگاه گروهی نقاشی «نسل نو» به کیوریتوری خالد اسماعیل‌وندی از روز جمعه ۳ بهمن در گالری دیدار برپا می‌شود و تا روز تا چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

هنرمندانی که در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند عبارتند از مائده انوریان‌فرد، اسماعیل داوری، نرگس سیمچی‌زاده، حسن شکری، مهسا شهبازی، البرز عادی، امیرمحمد قیصری، پردیس کریمی، مهتاب متینی، حدیثه مظاهری.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «به تبع شرایط موجود در جامعه ایران، نسل جوان گویی در نوعی سردرگمی و بلاتکلیفی نسبت به خود، جامعه و زمانه‌اش به سر می‌برد. این پدیده به خصوص در هنرمندان که بازده هنری دارند مشهودتر است. در واقع، اثر هنرمند جوان تا حد زیادی گویای ذهنیت و شناخت او نسبت به این مسایل است، که متاسفانه اغلب آن حامل مواردی است که نویدبخش نیست.

در نسل جوان، بیشتر آثار به اصطلاح هنری، ‌دچار مسائلی از قبیل بی‌ریشگی و بی‌هدفی، درماندگی در فرم و محتوا، سواستفاده و یا سوبرداشت از جریانات غربی، بی‌تفاوتی نسبت به جامعه و زمانه‌ خود، هرزگی و شلختگی و امثال این است.

نسلی که باید از مایه‌های فرهنگی مملکت خود و از آزموده‌های نسل‌های پیش از خود بهره ببرد، در تعلیقی بی‌سروته خود را ناچارا به دست گردش روزگار سپرده است. نسلی که باید با آگاهی در تلاش برای شناختن معلومات و مجهولات باشد تا در نهایت دستمایه و ثمره‌ای مفید در جامعه به وجود آورد، خود را تحت تاثیر و در محاصره‌ شدید تبلیغات، مدها، و انواع واردات بیگانه می‌یابد و بی‌آنکه فرصت یا میل به تجربه و آزمودن این پدیده‌ها را داشته باشد، ناگهان خود را جزیی از آن می‌بیند.

اینک زمان آن است تا نسل جوان در پی آگاهی و شناخت از خود و پیرامون خود باشد. انضباط و تلاش پیگیر را جایگزین شلختگی کند. بداند کجاست و ارزش زندگیش چیست. و بداند که حال و آینده‌ کشورش، یا در نگاهی کلی‌تر، «تربیت و فرهنگ انسان» وابسته به اوست.


نمایش حاضر تلاشی است در جهت گردآوری آثاری که کمابیش می‌توان ردی از امید به آینده هنر را درآن‌ها دید. آثاری که هر کدام از روی دغدغه‌ فردی و اجتماعی هنرمند به وجود آمده‌اند و در ظاهر هم نشانی از ممارست در رسیدن به نتیجه در آن‌ها مشهود است.

هنرمندان از میان دوستان نزدیکم که شناختی از کارشان داشتم که هر کدام می‌توانست گوشه‌ای از این مطلب را بیان کند،  انتخاب شده‌اند تا در نهایت مجموعه‌ کاملی از سلایق مختلف در هنر نسل جوان ایران گرد هم آید. امید است که این نمایش در راستای اهدافش دست‌آوردی هر چند ناچیز داشته یا دست‌کم شروعی باشد بر فعالیت‌های بعدی هنرمندان در جهت پیش‌برد اهداف فرهنگی، اجتماعی و ملّی.

خالد اسماعیل‌وندی

۱۳۹۹/۰۱/۱۵»

این گالری همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ واقع در اصفهان، خیابان توحید، خیابان شهید قندی (مهرداد)، کوچه شهید قاسمی ۳، پلاک  ۶ میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است