اعضای جدید شورای مستند مرکز گسترش هفته آینده معرفی می‌شوند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۵۵
خداحافظی با اعضای قبلی؛

اعضای جدید شورای مستند مرکز گسترش هفته آینده معرفی می‌شوند

مراسم تودیع اعضای شورای مستند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی عصر سه‌شنبه 30 دی‌ در سالن اجتماعات این مجموعه برگزار شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، عصر سه‌شنبه ۳۰ دی‌ مراسم تودیع اعضای شورای مستند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سالن اجتماعات این مجموعه برگزار شد.

در این مراسم که محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مرتضی رزاق کریمی قائم‌مقام، محمد شکیبانیا معاون مستند، محمد مقدم و معین کریم‌الدینی اعضای شورا مستند، شهنام صفاجو مدیر روابط عمومی و هومن مرادی کرمانی دبیر شورای مستد حضور داشتند، فرهاد ورهرام دیگر عضو این شورا هم از شهر وین اتریش و بصورت آنلاین در جلسه شرکت داشت.

در این نشست، محمد حمیدی مقدم ضمن تشکر و قدردانی از اعضای شورای مستند مرکز اظهار کرد: در این ۲ سال مستندهای ارزشمندی به مجموعه آثار «مرکز» اضافه شدند که حاصل ساعت‌ها وقت گذاشتن شما، برگزاری جلسات مختلف و ارایه مشاوره خوب به مستندسازان بود. نتیجه آن هم در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» متبلور شد که این فیلم‌ها توانستند به توفیق برسند و ما بالاترین سهم جوایز را در بخش‌های مختلف داشتیم.

مدیرعامل مرکز گسترش ادامه داد: نکته مهم این است که این فیلم‌ها توانستند در برنامه‌ریزی خرید تلویزیون و سامانه‌های پخش برخط هم قرار بگیرند.

حمیدی مقدم با قدردانی از زحمات مرتضی رزاق کریمی معاون سابق مستند مرکز گسترش گفت: با مدیریت مرتضی رزاق کریمی اتفاق‌های خوبی در معاونت مستند افتاد. نتیجه آن شورایی است که تشکیل شد و با گذاشتن وقت و انرژی با دقت تمام و جزیی‌نگری به طرح‌ها ورود کرد.

وی افزود: از ۲ ماه پیش تحولی در معاونت مستند رخ داد و هم‌اینک در خدمت محمد شکیبانیا هستیم. این دوره فرصت خوبی برای آسیب‌شناسی، تحول در ارایه طرح مستند و بحث پیچینگ و گفت‌وگوهای رودررو در تولید مستند است که امیدواریم به سرانجام مطلوبی برسد.

مدیرعامل مرکز تصریح کرد: با حضور محمد شکیبانیا و در شکل جدید شورای مستند قرار گذاشتیم همراه شما استادان، جریان استاد- راهنما و ورود ما به حوزه‌ مستند کشور و نقاط جغرافیایی مختلف در استان‌ها، شکل آکادمیک و متفاوتی به خود بگیرد. چون یکی از اتفاقات مهم جشنواره چهاردهم «سینماحقیقت»، این گستره‌ نفوذ مخاطبان در کل ایران بود و علاقه‌ای که در شهرهای مختلف ایجاد شده است و ورود فیلمسازان جوان در استان‌ها، مشاوره می‌خواهد که شکل تولید ما غیرحرفه‌ای نیست.

وی در پایان تاکید کرد: مرتضی رزاق کریمی در جایگاه قائم‌مقام مرکز، در حوزه‌ آثار سینمایی تجربی، خلاق و کم‌بودجه فعالیت خواهند داشت.

در ادامه‌ این جلسه، مرتضی رزاق کریمی هم طی سخنانی گفت: من نکات زیادی را از این اساتید یاد گرفتم. این شورا بسیار موثری بود و دوستان خارج از زمان شورا، با مستندسازان در تماس بودند. نکته اینجاست که برخی دوستان از مشاوره اعضای شورا بسیار استفاده کردند که البته هیچ جنبه‌ دخالت هم نداشت و همراه با نگاه کارشناسانه و دلسوزانه‌ آنان بود.

وی تصریح کرد: زمانی که محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز شد تصور بر این بود که همه‌چیز تغییر می‌کند اما ایشان از ادامه کار اعضای شورای مستند استقبال کرد و برخلاف دوره‌های قبلی، ما به مدت ۲ سال در خدمت این عزیزان بودیم.

محمد شکیبانیا هم در این نشست اظهار کرد: من ۲ سال عضو این شورای مستند بودم. الان بحث این است که مزایا و معایب آن را لیست کنیم تا بتوانیم در دوره‌ جدید آیین‌نامه را چه در شکل گرفتن طرح‌ها، چه در نحوه بررسی آن ها و همینطور قدم‌هایی که باید برای نظارت و بررسی آن برداشت، تغییر دهیم.

وی ادامه داد: این نکته را گفتم تا با شما طرح مساله کنم که اگر نکته‌ای دارید، بیان کنید. ما می‌خواهیم برخی طرح‌ها را به سمت پیچینگ ببریم که کارگردان به شکل حضوری ۱۰ دقیقه پروژه‌ خود را ارایه دهد. به نظرم در حال حاضر وقت این بازنگری است و شما با تجربه همکاری نزدیک با فیلمسازها می‌توانید به ما کمک کنید.

در پایان محمد حمیدی مقدم لوح سپاس مرکز گسترش را به محمد مقدم و معین کریم‌الدینی اهدا کرد. ضمن این که این عزیزان هم نقطه‌نظرات پیشنهادی خود درباره دوره‌ جدید فعالیت شورای مستند را بیان کردند.

هفته آینده اعضای جدید شورای مستند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000