خوشحالم که جشنواره فیلم کوتاه فیزیکی است/ پیرمرد تنها و دردسر خوابیدنش | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۵
مجید حلوایی در گفتگو با صبا:

خوشحالم که جشنواره فیلم کوتاه فیزیکی است/ پیرمرد تنها و دردسر خوابیدنش

کارگردان فیلم کوتاه «خوابی که نمی‌بینم» درباره حضور این فیلم در جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشنواره ملی فیلم فجر می‌گوید.

مجید حلوایی فیلمساز و نویسنده که با فیلم «خوابی که نمی‌بینم» در ۲ جشنواره ملی فیلم فجر و جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره این اثر بیان کرد: این فیلم درباره پیرمردی است که تنها زندگی می‌کند و برای اینکه شب‌ها به خواب رود باید بشنود.

وی درباره چرایی پرداختن به این موضوع عنوان کرد: من یک فیلمنامه بلند سینمایی نوشته‌ام که این شخصیت آن‌جا هم حضور دارد و در این فیلم به حیاتش ادامه می‌دهد. خواستم برای اینکه پیش درآمدی بر فیلم بلند سینمایی خود داشته باشم و این اتمسفر حفظ شود، شخصیت را در فیلمی کوتاه هم داشته باشم.

حلوایی درباره ساخت فیلم بلندش اظهار کرد: چون حوزه کاری‌ من بیشتر فیلمنامه‌نویسی بوده است، می‌خواهم کمی در حوزه فیلم کوتاه تجربه کسب کرده و بعد به سراغ ساخت فیلم بلند سینمایی خود روم.

این کارگردان درباره جشنواره فیلم کوتاه تهران که به دو صورت فیزیکی و آنلاین برگزار می‌شود، گفت: خیلی از مسئولان جشنواره فیلم کوتاه تهران ممنونیم که تلاش کردند جشنواره را علاوه بر بخش آنلاین، به صورت حضوری هم برگزار کنند. نکته مثبت این جشنواره اینجا بود که از فیلمسازان بابت اکران آنلاین فیلم‌هایشان نظرسنجی کردند که ما، با این موضوع مخالفت کردیم. درحال حاضر نیز کسانی که فیلم‌شان به صورت آنلاین اکران می‌شود از قبل رضایت خود را اعلام کرده‌اند اما فیلم من از آن دسته نیست.

او در پاسخ به اینکه چرا دوست ندارد فیلمش را اکران آنلاین کند، تاکید کرد: زیرا ممکن است کپی شود و برای پخش بین‌الملل به مشکل برخورد کنیم، علاوه بر این از آن‌جایی که همه قسمت‌های فیلم لانگ‌شات است، در لپ تاپ اصلا دیده نمی‌شود و مناسب اکران پرده‌ای است.

عکاس فیلم «فشار خون» همچنین درباره حضور فیلمش در جشنواره ملی فیلم فجر نیز تصریح کرد: فکر می‌کنم اتفاق خوشایندی است که برخلاف سال‌های قبل که معمولا ۱۰ فیلم توسط انجمن فیلم کوتاه و انجمن سینمای جوان معرفی می‌کرد و آن‌ها انتخاب می‌کردند امسال این فیلتر کمی بازتر شده و فیلم‌های داستانی‌ای که تا ۱۵ دقیقه هستند، امکان حضور در جشنواره را دارند که خود این حضور خوشایند است، به فیلمساز انگیزه می‌دهد و رقابت را گرم‌تر می‌کند.

حلوایی درباره شانس «خوابی که نمی‌بینم» در برنده شدن توضیح داد: واقعا به این موضوع فکر نمی‌کنم، درست است که گرفتن جایزه اتفاق خوبی‌ست و به آدم انگیزه می‌دهد ولی باید دید که هدف و نگرش شما به سینما چیست، آیا هدفم فقط این است که جایزه بگیرم یا فیلم کوتاه بسازم؟ خیر هدف من رسیدن به سینمای بلند است، همین موضوع کار کردن در سینما که فکر می‌کنی، فیلم می‌سازی، این مسیر لذت‌بخش است و هدف غایی و نهایی جایزه گرفتن نیست.

این نویسنده در پایان از حس خود به برنده شدن خاطرنشان کرد: البته کتمان نمی‌کنم که جایزه گرفتن خوب است ولی من با خودم کنار آمده‌ام که جایزه نمی‌گیرم و به همین دلیل است که اگر برنده هم نشدم ناراحت نمی‌شوم.

عوامل این فیلم کوتاه ۱۵ دقیقه‌ای عبارتند از نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: مجید حلوایی، مشاور کارگردان: علی ثقفی، مدیر فیلمبرداری: امین جعفری، اصلاح رنگ ‌‌‌‌‌‌و ‌نور: کامران سحرخیز، صداگذار: زهره علی‌اکبری، صدابردار: محمدامین جعفری، ضبط صدای مهمانی: مجید نجاتی، طراح صحنه ‌‌و لباس: میلاد آجودانی، تدوین: مصیب حنایی، جلوه‌های ویژه‌ی تصویری: حسین توکلی، مدیرتولید: میثم زرقانی، دستیار اول کارگردان و مترجم: آیت نتاج، دستیار دوم کارگردان: علی دارایی، گریم: مهدی معینی، عکاس: آناهیتا تبریزیان، دستیار اول فیلمبردار: سجاد براتی، دستیاران فیلمبردار: شهاب الدین میرکریمی، نصیر الدین ملکی، دستیار صدا: پوریا افرا، دستیار صحنه: هادی شریفی، دستیار لباس: الهام موسوی، با تشکر از فرشته آلوسی، تدارکات: محمد عسگری نیا، بازیگران: ابولفضل صادق، پرستو رستمی، صداها: علیرضا مویدی، آیت نتاج، پریا حسنی، نگار حمیدی، مجید حلوایی، طراح پوستر: علی خفاجی، پشتیبانی فنی: استودیو روشنا.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است