«قلب سارایوو» به ایناریتو و پاولیکوفسکی رسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۹

«قلب سارایوو» به ایناریتو و پاولیکوفسکی رسید

جشنواره فیلم سارایوو در بیست و پنجمین سالگرد تاسیس، نشان افتخاری قلب خود را به الخاندرو گونزالس ایناریتو و پاوو پاولیکوفسکی اهدا کرد.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، نشان افتخاری «قلب» فستیوال فیلم سارایوو به الخاندرو گونزالس ایناریتو و پاوو پاولیکوفسکی، کارگردانان سرشناس سینما و برنده جایزه اسکار اهدا شد.

اهدای این نشان روز جمعه ۱۶ آگوست و در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین دوره این جشنواره مهم سینمایی در جنوب شرق اروپا صورت گرفت.

عوامل فیلم افتتاحیه جشنواره یعنی فیلم «پسر»، این ۲ کارگردان را روی فرش قرمز همراهی می‌کردند. از جمله این افراد اینس تانوویچ کارگردان این اثر و یوجینو کابایرو طراح صحنه مکزیکی آن بودند. کابایرو اخیرا برای طراحی صحنه فیلم «روما» آلفونسو کوارون نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود و البته قبلا این جایزه را برای طراحی صحنه فیلم « هزارتوی پن»(۲۰۰۶) دل‌تورو، از آن خود کرده است.

جشنواره فیلم سارایوو امسال به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد خود، فرش قرمز جدیدی طراحی کرده که طرح آن از یکی فرش‌های سنتی این کشور مربوط به دهه ۳۰ میلادی بوسنی و هرزگوین الهام گرفته شده است.

ایزابل هوپر بازیگر فرانسوی نیز یکشنبه با حضور در این جشنواره نشان افتخاری قلب جشنواره سارایوو را دریافت خواهد کرد. هوپر علاوه بر این، یک دوره کلاس پیشرفته نیز برگزار خواهد کرد.

روبن اوستلوند کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده سوئدی و برنده جایزه نخل طلای جشنواره کن ۲۰۱۷ برای فیلم «مربع»، از داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره سارایوو است.

بیست و پنجمین دوره جشنواره سارایوو از دیروز ۱۶ آگوست آغاز شده است و تا ۲۳ آگوست ادامه دارد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است