رسانه اصلی‌ترین مبارز برای حفظ انقلاب است/ لزوم نقل درست مفاهیم یک اتفاق تاریخی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۱
در مراسم افتتاحیه رادیو انقلاب مطرح شد؛

رسانه اصلی‌ترین مبارز برای حفظ انقلاب است/ لزوم نقل درست مفاهیم یک اتفاق تاریخی

شبکه رادیویی انقلاب با شعار «صدای گفتمان انقلاب اسلامی» امروز 30 دی با حضور مسئولان افتتاح شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان صداوسیما، شبکه رادیویی انقلاب با شعار «صدای گفتمان انقلاب اسلامی» امروز ۳۰ دی افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه این رادیو که در استودیو شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد، علاوه بر مدیران سازمان صداوسیما، مقامات لشکری و کشوری و همچنین تعدادی از خانواده‌های شهدا حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدرمضان موسوی مقدم قائم مقام صداوسیما در این مراسم اظهار کرد: فعالیت رسانه‌ها باید بر مبنای ارزش‌ها، فرهنگ و توسعه جامعه باشد اما در دنیای امروز اینگونه نیست و سواستفاده‌هایی صورت می‌گیرد.

وی افزود: امروز بحث‌هایی را مبنی بر اینکه عصر ارتباطات تمام شده است و وارد عصر مطالبات شده‌ایم و رسانه باید مطالبه‌های مردم را بازگو کند، مطرح می‌کنند اما در این میان نباید از رسانه‌ها سواستفاده شود. در بسیاری از موارد واقعیت‌ها تحریف می‌شود و گاهی حتی غلو رخ می‌دهد که نباید اینگونه باشد. گسترش کمی رسانه‌ها این مشکلات را به وجود آورده است.

قائم مقام صداوسیما با اشاره به وظایف رسانه در شناساندن حقایق اظهار کرد: باید موضوعات تاریخی را به خوبی نقل و نقد کنیم و به نتیجه برسیم. متاسفانه امروز برخی رسانه‌ها نقل خودشان را از واقعیات ارایه می‌دهند که محل اشکال است. مفاهیم انقلاب ما با توجه به عقبه تاریخی که دارد، باید درست نقل شود. برخی رسانه‌ها نه تنها در مسیر انقلاب حرکت نمی‌کنند، بلکه متناسب با اهداف خود قدم برمی‌دارند و دروغ‌سازی تاریخی انجام می‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم ادامه داد: امروز در دنیا رقابت رسانه‌ای در کار نیست، بلکه جنگ رسانه‌ای در کار است. در طول تاریخ هیچ انقلابی به اندازه انقلاب ما دشمن نداشته است. طبق تحقیقی که سال‌ها قبل انجام دادیم، به نتیجه رسیدیم که مجموعه‌ شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی که ضد انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند، بیش از ۷۰ برابر جنگ رسانه‌ای در زمان جنگ سرد است. این دشمنی در هیچ کجای تاریخ سابقه نداشته است.

وی تاکید کرد: بیش از ۷۳ درصد از آنچه در مورد انقلاب اسلامی می‌گویند، دروغ است و این همان شگردی است که پس از جنگ جهانی هم در پیش گرفته بودند. امروز مهم‌ترین و اصلی‌ترین مبارز برای حفظ انقلاب، رسانه است.

وظیفه رادیو انقلاب

علی بخشی‌زاده معاون صدا نیز در این مراسم گفت: ۴۲ سال قبل مجری انقلابی ما از رادیو اعلام کرد که این صدای انقلاب اسلامی ایران است. اکنون من هم بعد از ۴۲ سال اعلام می‌کنم که انقلاب ما با صلابت، شجاعت، حکمت و قدرت ایستاده است. انقلاب اسلامی ایران پدیده‌ای بی‌نظیر در قرن بیستم بود که معادلات جهانی را بر هم زد و راه نوینی در جهان اسلام باز کرد. دشمنان ما از همان روزهای نخست در صدد ضربه زدن به انقلاب برآمدند، اساسی‌ترین راهبرد آن‌ها هم تلاش برای ناکارآمد نشان دادن انقلاب است.

وی ادامه داد: بعد از جنگ تحمیلی هم دشمنان رو به جنگ رسانه‌ای آوردند. رادیو از ابتدای انقلاب تاکنون نقش مهمی‌برای مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن داشته است. در این راستا رادیو انقلاب راه‌اندازی شد تا گام بلندی در جنگ رسانه‌ای با دشمن برداشته باشیم. وظیفه رادیو انقلاب هم خنثی کردن راهبرد ناکارآمد جلوه دادن انقلاب اسلامی است. رادیو انقلاب ضمن بازخوانی مبانی انقلاب اسلامی و عملکرد بیش از چهل ساله انقلاب به تبیین «ما می‌توانیم» و «ما توانستیم» و اهداف «گام دوم انقلاب» می‌پردازد.

بخشی‌زاده تاکید کرد: رادیو انقلاب در ابعاد نظری، سیاسی، فناوری، اجتماعی و فرهنگی فعالیت می‌کند و دستاوردهای انقلاب و مطالبات نسل‌های جدید انقلاب را پاسخ می‌دهد زیرا امروز جنس مبارزات عوض شده و دشمن از حملات هویتی و نرم استفاده می‌کند، پس نقش رسانه در این مقطع پررنگ می‌شود.

معاون صدا با اشاره به چرایی تثبیت انقلاب اسلامی‌گفت: رهبری امامان انقلاب، وفاق مردم و آرمان‌های الهی، انقلاب ما را پیروز و تثبیت کرد. این پیروزی باید به همه جهان نشان داده شود و این اطلاع‌رسانی وظیفه رسانه است. امیدواریم بتوانیم در راستای اعتلای اهداف انقلاب، رفع مخاطرات هویتی، مقابله با جنگ نرم دشمنان و افزایش عمق استراتژیک فعالیت درستی داشته باشیم.

نقش رادیو در روزهای جنگ روایت و تحریف‌ها

نماینده رهبر معظم انقلاب در نهاد دانشگاه‌ها هم در این مراسم گفت: رادیو رسانه‌ای گرم و پویاست که هنوز هم پرمخاطب‌ترین و موثرترین رسانه است. در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و همه اتفاقاتی که در این ۴۲ سال رخ داده است، رادیو نقشی مهم و بی بدیل دارد. جالب است که این روزها با ظهور رسانه‌های نوین، رادیو هنوز جایگاه خود را حفظ کرده است.

وی با اشاره به آغاز به کار رادیو انقلاب اظهار کرد: افتتاح رسانه انقلاب در رسانه ملی از واجبات است زیرا انقلاب ما بی‌نظیر است. امروز در روزهای جنگ روایت و تحریف‌ها هستیم. دشمن نقطه قوت این کشور یعنی ملت را هدف قرار داده است. جعل و تحریف انقلاب رویکرد اصلی آن‌ها است و خسته هم نمی‌شوند. رادیو انقلاب باید بتواند آنچه را در گذشته بر سر این ملت آمده است، روایت کند، زیرا مردم ما در همه برهه‌های حساس پای انقلابشان ایستاده‌اند و رسانه باید این مقاومت را نشان دهد.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی مطرح کرد: نفوذ بین‌المللی انقلاب باید رسانه‌ای شود و این موضوع، رسالت رادیو انقلاب است.

رادیو انقلاب؛ تجلی‌بخش اراده ملت

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی نیز دیگر سخنران این مراسم بود که بیان کرد: امروز وجدان‌های بیدار در کشور وجود دارد و ما باید بدانیم چه زمانی و کجا در صحنه حاضر باشیم. ملت ما با انگیزه و اراده است و این انگیزه باید توسط رادیو انقلاب به همه نشان داده شود. باید پیام انقلاب ما به همه دنیا برسد. رادیو انقلاب باید یاد آور و پاسدار آرمان‌ها، اهداف و خواسته‌های امام خمینی و رهبر معظم انقلاب باشد.

وی در پایان با اشاره به جنگ رسانه‌ای این روزهای دنیا تصریح کرد: امروز بازی رسانه‌ای سختی در پیش داریم. رسانه باید با دقت جلو برود و در جنگ رسانه‌ها با دقت و قدرت وظیفه خود را انجام دهد.

رادیو انقلاب تا پایان بهمن ماه، ۲۴ ساعته بر روی موج اف ام ردیف ۹۵٫۵ مگاهرتز قابل دریافت است.

همچنین علاقمندان می‌توانند از طریق برنامه کاربردی ایران صدا روی تلفن همراه خود و همچنین تارنمای اینترنتی رادیو انقلاب به آدرس radioenghelab.ir شنونده این رادیو باشند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است