همکاری هومن دهلوی و سالار عقیلی در «از روزهای نبودن» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۷

همکاری هومن دهلوی و سالار عقیلی در «از روزهای نبودن»

آلبوم «از روزهای نبودن» با آهنگسازی هومن دهلوی و خوانندگی سالار عقیلی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری صبا، آلبوم «از روزهای نبودن» دربرگیرنده هشت قطعه ارکسترال با نام‌های «زندگی زیباست» بر اساس شعری از سیاوش کسرایی، «هبوط» برای تنبور و ارکستر زهی، «نقش خیال» بر روی سه رباعی از خیام، «فانتزی برای پیانو و ارکستر زهی»، «خانه‌ام ابری است» بر اساس شعر نیما یوشیج، «فانتزی برای قانون و ارکستر»، «خواب دشت» برای نی و ارکستر زهی و هارپ و «سپیدار» بر روی شعری از بیژن ارژن است. همراهی قطعات آوازی با سالار عقیلی و تکنوازی سازها توسط وفا واقفی، داود ورزیده، پریچهر خواجه و فراز کاویانی انجام شده است.

هومن دهلوی آهنگساز و تنظیم کننده «از روزهای نبودن» درباره نحوه شکل گرفتن این مجموعه گفت: «از روزهای نبودن» شامل آثار با کلام و بی‌کلام است که در فاصله بیش از دو دهه ساخته شده‌اند. آثار با کلام بر مبنای علاقه شخصی‌ام به اشعار شاعران دوران مختلف شکل گرفته که هر کدام به شیوه‌ای متفاوت، با توجه به مفهوم و ظرایف شعری از لحاظ ملودی، هارمونی، فرم و سازبندی (ارکستراسیون) به نگارش درآمده است. آثار بی‌کلام این مجموعه نیز با در نظر گرفتن لزوم تداوم اینگونه آثار، به ویژه برای ارائه شخصیت مستقل و توانایی سازهای ایرانی در مقام تک‌نواز در پیشگاه ارکستر ساخته شده‌اند.
«از روزهای نبودن» از سوی موسسه فرهنگی هنری «نغمه هزاردستان» منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این اثر به کتابفروشی‌های معتبر، شهر کتاب و یا به سایت «بیپ تونز» مراجعه کنند.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است