«دارونامه» صنعت دارو در ایران را آسیب‌شناسی می‌کند/ بررسی یک داروی خاص | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۹
تهیه‌کننده «دارونامه» در گفتگو با صبا:

«دارونامه» صنعت دارو در ایران را آسیب‌شناسی می‌کند/ بررسی یک داروی خاص

نادر بنی صفار تهیه‌کننده «دارونامه» درباره ویژگی‌های این برنامه که روی آنتن رادیو گفت‌وگو می رود، توضیحاتی را ارایه داد.

نادر بنی صفار تهیه کننده برنامه «دارونامه» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره موضوع محوری این برنامه که روی آنتن رادیو گفت‌وگو می‌رود، اظهار کرد: «دارونامه» به طور کلی به عارضه‌یابی و آسیب‌شناسی صنعت دارو در ایران می‌پردازد. این برنامه همچنین به تبیین ظرفیت‌های بالنده و استعدادهایی که چه به لحاظ انسانی و چه به لحاظ پوشش گیاهی درباره داروها وجود دارد، توجه دارد.

وی با اشاره به اینکه «دارونامه» یک برنامه گفتگومحور است، خاطرنشان کرد: ساسان دستاران که دکتر داروساز و استاد دانشگاه است، اجرای این برنامه را برعهده دارد.

تهیه کننده «دارونامه» در پاسخ به این پرسش که این برنامه قصد دارد به چه مباحثی در صنعت دارو بپردازد، اظهار کرد: معرفی منابع علمی در صنعت دارو، معرفی اساتیدی که در دانشگاه‌ها و در صنعت دارو فعال هستند و معرفی تولیداتی که به لحاظ دارویی داریم از جمله اهداف این برنامه است.

بنی صفار درباره بخش‌های مختلف این برنامه خاطرنشان کرد: گفتگوی مجری با چند کارشناس و دست اندرکار صنعت دارو یکی از بخش‌های برنامه است. به عنوان مثال ما در یکی از قسمت‌های برنامه درباره واکسن ایرانی کرونا صحبت کردیم و به این موضوع پرداختیم که این واکسن تا چه اندازه در درمان و پیشگیری از بیماری کرونا موثر است.

وی ادامه داد: در این راستا با دست اندرکاران مختلفی از جمله حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، فعالان حوزه دارو در ستاد اجرایی فرمان امام، انستیتو پاستور، وزارت بهداشت و دیگر دوستانی که قطب تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر واکسن کرونا در ایران بودند، صحبت کردیم.

تهیه کننده «دارونامه» در پایان مطرح کرد: یکی دیگر از موضوعات برنامه پرداختن به یک داروی خاص است. در همین راستا مترجمی در برنامه داریم که منابع مختلف علمی در جهان را واکاوی می‌کند تا متوجه شود که مشابه این دارو تا چه اندازه در کشورهای دیگر وجود دارد و تا چه اندازه مورد استقبال قرار گرفته است. نتیجه این استخراج در برنامه توسط ایشان ارایه می شود.

«دارونامه» به تهیه‌کنندگی نادر بنی‌صفار در مناسبت‌های مختلف به جای برنامه «گفتگوی علمی» ساعت ۲۱ تا ۲۲ روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است