مستند «مرد عاشقانه‌ها» از زندگی داود فتحعلی‌بیگی می‌گوید | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۷

مستند «مرد عاشقانه‌ها» از زندگی داود فتحعلی‌بیگی می‌گوید

مستند «مرد عاشقانه‌ها» با روایتی از زندگی داود فتحعلی‌بیگی کارگردان نمایش‌های آیینی و سنتی 29 دی از شبکه چهار روی آنتن می‌رود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، مستند «مرد عاشقانه‌ها» با روایتی از زندگی داود فتحعلی‌بیگی بازیگر، پژوهشگر، نویسنده و کارگردان نمایش‌های آیینی و سنتی ۲۹ دی ماه از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

مستند «مرد عاشقانه ها» عنوان قسمتی دیگر از مجموعه «حکایت دل» است که به معرفی استاد داود فتحعلی‌بیگی می پردازد.

داود فتحعلی بیگی متولد دانش‌آموخته مقطع کارشناسی نمایش از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

وی علاوه بر کارگردانی، بازیگری، نویسندگی و پژوهشگری، مدرس دانشگاه نیز است. فتحعلی‌بیگی از جمله فعالان عرصه هنرهای نمایشی است و در سال ۱۳۸۰ موفق به دریافت مدرک درجه یک هنری معادل دکتری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

فتحعلی بیگی برنده دیپلم افتخار نمایشنامه‌نویسی مسابقه بین‌الملل دوازدهمین جشنواره عروسکی تهران در ۱۳۸۷ است و مدیریت تالار محراب از ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۴ و مدیرت اداره تئاتر از ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ را بر عهده داشته است.

وی عضو و رییس هیات مدیره انجمن تعزیه ایران ۱۳۸۴ تا به حال است و نمایش‌هایش در جشنواره‌های معتبر جهانی از جمله جشنواره عروسکی زاگرب در سال ۱۳۶۹ و جشنواره‌های آوینیون، پارما و آریوانودلاماره ایتالیا رتبه‌های برتر را کسب کرده است.

«حکایت دل» به تهیه‌کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز، مستندی از زندگینامه‌ها، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور است که دوشنبه ها ساعت ۲۱ و سه شنبه ساعت ۱۴ از شبکه چهار سیما بازپخش می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است