رادیو انقلاب از اول بهمن فعالیت خود را آغاز می‌کند/ انعکاس گفتمان انقلاب اسلامی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۸

رادیو انقلاب از اول بهمن فعالیت خود را آغاز می‌کند/ انعکاس گفتمان انقلاب اسلامی

شبکه رادیویی انقلاب با شعار «صدای گفتمان انقلاب اسلامی» فعالیت خود را از ابتدای بهمن آغاز می‌کند.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شبکه رادیویی انقلاب با شعار «صدای گفتمان انقلاب اسلامی»، با هدف تبیین و ترویج گفتمان امامان انقلاب اسلامی و به همت معاونت صدای سازمان صداوسیما فعالیت خود را از ابتدای بهمن آغاز می‌کند و تا پایان بهمن به صورت ۲۴ ساعته روی آنتن می‌رود.

رضا کوچک زاده مدیر رادیو انقلاب درباره هدف از راه اندازی این شبکه رادیویی گفت: رادیو به عنوان یک رسانه گرم، صمیمی و همراه، می تواند در هدایت افکارعمومی نقش بسزایی داشته باشد. تبدیل ایام دهه فجر به یک جشن بزرگ ملی با مولفه های قوی گفتمانی و هویتی و به عبارت دیگر باورمندی عمیق مردم به شالوده های انقلاب اسلامی ایران و ارزش های محوری آن به همراه احساس غرور ملی و شادمانی ذاتی موجود در این برهه زمانی، همگی سبب شد تا «رادیو انقلاب» از سال ۹۳ در کنار سایر شبکه های رادیویی ملی پا به عرصه وجود بگذارد و در ایام بهمن فعالیت و برای مخاطبان تولید برنامه داشته باشد. تلاش داریم در این رادیو، گفتمان ممتاز و پیشرو انقلاب اسلامی را با محوریت ایده «ما می توانیم» به نحو مطلوبی انعکاس دهیم و سعی ما بر این است که رادیو انقلاب بتواند آیینه تمام نمای پویایی ملت انقلابی ایران باشد.

وی ادامه داد: همچنین تبیین و بازخوانی آرمان ها، اهداف و اصول انقلاب اسلامی از مهمترین اهداف محوری این رادیو است. این رادیو وظیفه دارد به صورتی ویژه به بسیاری از پرسش های نسل های نوپا در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، دینی و غیره پاسخ بدهد و جهان ترسیم شده انقلاب اسلامی در فراروی نسل نوین ملت ایران را به نحوی موثر تشریح کند.

مدیر رادیو انقلاب درباره مهمترین رسالت این شبکه رادیویی بیان کرد: رادیو انقلاب شبکه ای اختصاصی و مختص به معرفی گفتمان انقلاب اسلامی است که در سطح بازخوانی و کارآمدی چله اول انقلاب، تلاش می کند تبیین اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، اصول، مبانی، عملکرد و اهداف انقلاب اسلامی، تبیین چرایی برخی اقدامات انقلابی و تشریح عمق استراتژیک نظام اسلامی در منطقه و نظام بین الملل در سایه گفتمان انقلاب را به مخاطبین رادیو، ویژه نسل جوان و نوپای انقلاب اسلامی ارایه کند. نسل های نوین و امروز تمنای عمیقی در حوزه مسایل هویتی از عرصه های فرهنگی و اجتماعی دارند و این رادیو در پی آن است تا ضمن شناسایی آسیب ها، چالش‌ها و پیچ های تاریخی گذشته و فراروی انقلاب، در سطوح فرهنگی، هویتی، سیاسی و سایر ابعاد مورد انتظار پاسخی مناسب را ارایه کند.

کوچک زاده درباره بازنمایی مکتب امامان انقلاب اسلامی و مکتب شهید سلیمانی در رادیو انقلاب مطرح کرد: مهمترین عصاره انقلاب اسلامی ایران، نظام ولایت فقیه است که در قاب گفتمان و مکتب امامان انقلاب اسلامی ظهور و بروز یافته است. رادیو انقلاب می تواند در راستای بازنمایی این بنیاد الهی، نقش آن در ثبات و هدایت انقلاب اسلامی و تبیین کارآمدی های این جایگاه از منظر سیاست های خارجی و داخلی، امنیت و اقتدار، تبیین مبادی انقلاب اسلامی همچون مکتب شهید سلیمانی در سطحی اختصاصی تر و عمومی تر اقدام کند. مکتبی که ضمن تعمیق قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی موجب افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی در سطح داخلی شده است.

وی در پایان در جواب به این سوال که رسالت رادیو انقلاب در مسیر فراروی انقلاب و گام دوم چگونه باید باشد، تصریح کرد: رادیو از دوران انقلاب اسلامی و به صورت خاص از ورود امام خمینی به ایران و از اعلان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون نقشی ویژه در پیام رسانی انقلاب داشته است. از زمانی که اعلان خطر حمله هوایی در جنگ می کرد و چه از دورانی که اخبار تلخ و شیرین همچون ، آزادی خرمشهر ،رحلت حضرت امام و سایر فراز و نشیب های انقلاب تا نقش روشنگری آن در مقابله با غبار فتنه ها همواره همراه و در خدمت انقلاب بوده و طبعا در مسیر گام دوم انقلاب نیز لزوم همراهی آن با مسیر ترسیم شده نظام دو چندان است. امروزه در راستای افزایش قدرت نرم انقلاب و تعمیق سرمایه اجتماعی آن، پیوست رسانه امری بسیار ضروری و لازم است. از همین رو رسانه رادیو به صورت کلی و رادیو انقلاب به صورت اختصاصی وظیفه ویژه ای در روشنگری انقلابی و سنگر مقابله با جنگ نرم بر عهده دارند.

علاقه مندان می توانند از ابتدای بهمن ماه علاوه بر موج fm ردیف ۹۵٫۵ مگاهرتز از طریق برنامه کاربردی ایران صدا روی گوشی تلفن همراه خود شنونده رادیو انقلاب باشند و از طریق سامانه ۳۰۰۰۰۹۵۵ با این شبکه در ارتباط باشند.

مخاطبان می‌توانند از طریق تارنمای رادیو انقلاب به نشانی radioenghelab.ir این رادیو را دنبال کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است