اکبر عبدی در «نون خ۳» حضور ندارد/ حضور یک کاراکتر کرونایی در سریال | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۰۹
سعید آقاخانی خبر داد:

اکبر عبدی در «نون خ۳» حضور ندارد/ حضور یک کاراکتر کرونایی در سریال

سعید آقاخانی کارگردان مجموعه «نون خ» امروز 29 دی ماه در جمع خبرنگاران از حضور نداشتن اکبر عبدی در این مجموعه خبر داد و درباره ویژگی‌های فصل سوم «نون خ» سخن گفت.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، سعید آقاخانی کارگردان مجموعه تلویزیونی «نون خ» امروز ۲۹ دی ماه در پشت صحنه این سریال در جمع خبرنگاران درباره قصه فصل سوم «نون خ» عنوان کرد: از جزییات قصه فصل جدید این مجموعه نمی‌توانم صحبت کنم اما فصل سوم ادامه قصه‌های ۲ فصل پیش را پیگیری می‌کند. تمام تلاش ما این است که قصه‌ها جذاب‌تر شود و مردم بیشتر لذت ببرند.

وی ادامه داد: یک تا ۲ کاراکتر جدید به سریال اضافه شده‌اند و یک تا ۲ کاراکتر نیز حذف شده‌اند. قصه بومی است و در همان فضای ۲ فصل پیش ادامه پیدا می‌کند.

کارگردان «نون خ» بیان کرد: تمرکز ما در این فصل روی ظرفیت‌های بومی مناطق به عنوان مثال داروهای گیاهی است.

آقاخانی تاکید کرد: تمام تلاش ما بر این است خنده را روی لب‌های مخاطبان بیاوریم و امیدواریم که بتوانیم بیشتر مردم را بخندانیم و مردم نیز بیشتر از کار ما لذت ببرند. روز مرگ ما زمانی است که مردم به ما نخندند و از کار ما لذت نبرند.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه در کردستان و کرمانشاه نیز تصویربرداری خواهد شد، بیان کرد: فصل اول در کرمانشاه و فصل دوم در کردستان بودیم و  مانند ۲ فصل گذشته در فصل سوم نیز به مناطق بومی سفر می‌کنیم. امسال مخاطبان با تصاویر جدیدتری از مناطق کردنشین مهاباد و آذربایجان غربی در سریال روبه رو خواهند شد.

به گفته کارگردان «نون خ»، بار کمدی فصل سوم بیان مسایل روز جامعه در قالب طنز است.

آقاخانی با اشاره به اینکه یک کاراکتر کرونایی در فصل سوم «نون خ» وجود دارد، مطرح کرد: فکر می‌کنم ما اولین سریالی هستیم که با ماسک بازی می‌کنیم و آن را برنداشتیم. البته هنگام دیالوگ گفتن ماسک را برمی‌داریم.

وی با اشاره به اینکه فصل سوم «نون خ» نوروز ۱۴۰۰ روی آنتن شبکه یک می‌رود، اظهار کرد: تلاش کسانی که کار کمدی می‌کنند این است که با خلق لحظات کمدی و شاد، کاراکترهای شیرین و موقعیت‌های درست مخاطبان را جذب کار کنند. آرزو داریم که مردم از حضور ما در خانه‌های خود بیشتر لذت ببرند.

کارگردان «نون خ» درباره حضور اکبر عبدی در فصل سوم این سریال بیان کرد: قرار بود اکبر عبدی در فصل سوم حضور داشته باشد اما متاسفانه مشکلاتی به وجود آمد که باعث شد خود ایشان دوست نداشتند در کار ما حضور داشته باشند.

آقاخانی درباره شوخی‌هایی که در فصل سوم وجود دارد، گفت: یکسری شوخی‌هایی در فصل دوم وجود داشت که باعث شد برخی افراد از ما دلگیر شوند. ما باید بسیار با احتیاط پیش برویم چراکه درباره هر موضوعی صحبت کنیم ممکن است کسی ناراحت شود. این موضوع کار ما را سخت کرده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر همه آشنا دارند و می‌توانند جلوی کار ما را بگیرند و از هر جایی می‌توانند برای ما مشکل درست کنند. البته ما در فصل گذشته با بسیاری از افراد شوخی کردیم. در فصل دوم با وزیر جوان شوخی کردیم و با برخورد فوق العاده ایشان روبه رو شدیم با اینکه این نگرانی وجود داشت که به آن‌ها بربخورد اما خداراشاکرم که مشکلی به وجود نیامد.

کارگردان «نون خ» افزود: در حقیقت از شوخی‌هایی که می‌ترسیدیم با واکنش‌های بسیار روبه رو شود، مشکلی ایجاد نشد اما از شوخی‌هایی که می‌کردیم و می‌گفتیم به کسی بر نمی‌خورد با یکسری واکنش‌ها رو به رو شدیم. این واکنش‌ها دست و بال ما را می‌بندد و نمی‌توانیم شوخی کنیم.

به گفته آقاخانی، فصل سوم این مجموعه مانند سری قبل شوخی‌های بسیار ندارد.

وی با اشاره به اینکه چند کاراکتر به این مجموعه اضافه شده است که از بندر ترکمن آمده‌اند، بیان کرد: در چند قسمت از فصل سوم این مجموعه به قصه کاراکتری که خانواده‌اش اهل بندر ترکمن هستند، می‌پردازیم.

کارگردان «نون خ» با اشاره به اینکه کار در این روزها بسیار سخت است، مطرح کرد: سرمای هوا و کرونا کار ما را بسیار سخت و محدودیت‌هایی را در کار ایجاد کرده است. ویروس کرونا یک ترسی در گروه‌هایی که مشغول به کار هستند ایجاد کرده است که طبیعی است.

آقاخانی با بیان اینکه تصویربرداری فصل سوم این مجموعه احتمالا تا ۲ هفته آینده به پایان می‌رسد، درباره ساخت فصل چهارم «نون خ» خاطرنشان کرد: قصه کشش آن را دارد که فصل‌ بعدی آن هم ساخته شود اما ما هنوز وارد این مساله نشدیم و باید ببینیم زمانی که فصل سوم پخش می‌شود بازخورد مخاطبان چگونه است. اگر بازخوردها خوب باشد خود ما نیز به ادامه دادن آن امیدوار می‌شویم.

وی ادامه داد: «نون خ» کاری است که همه گروه سازنده‌اش هم به لحاظ کاراکترها و هم به لحاظ فضای موجود آن را دوست دارند و خود گروه علاقه‌مند هستند که در این نقش‌ها بازی کنند اما بازخوردها بسیار مهم است و اگر خوب باشد ما برای ادامه کار انرژی می‌گیریم.

کارگردان «نون خ» در پاسخ به این پرسش که دلیل محبوبیت «نون خ» چیست، تصریح کرد: هم‌اکنون بسیاری از کارها در فضای آپارتمانی، تکراری و در شهر تهران تصویربرداری می‌شود در حالی که خود فیلمسازان از کار در فضای جدید استقبال می‌کنند و مخاطبان نیز اینگونه کارها را بسیار می‌پسندند. من فکر می‌کنم ۳۰ تا ۴۰ درصد موفقیت «نون خ» به همین دلیل است.

وی ادامه داد: مناطق بومی ظرفیت‌های بسیار بالایی برای کار دارند اگرچه کار در آن منطقه مانند یک کار تاریخی پُرزحمت، هزینه‌بر، زمان‌بر و با ریسک همراه است اما با بازخورد خوبی از سوی مخاطبان همراه است.

آقاخانی درباره انتخاب روستای سنجریان برای لوکیشن فصل سوم این مجموعه اظهار کرد: ما اینجا بخش روستا را تصویربرداری می‌کنیم. این روستا نزدیک تهران است و امکانات بهتری می‌تواند در اختیار ما قرار بگیرد. اگرچه این روستا سردتر از دیگر مناطق است. به کردستان هم خواهیم رفت چراکه فضا و پلان خارجی در آن منطقه ضبط می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من امیدوارم کار ما به شکلی باشد که مردم از آن لذت ببرند تا ما هم برای ادامه کار و ساخت مجموعه‌های بهتر تشویق شویم.

عکس از امیرحسین غضنفری است.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است