نماینده مجلس به رییس صداوسیما تذکر داد/ در انتخاب مجریان دقت کنید | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۳

نماینده مجلس به رییس صداوسیما تذکر داد/ در انتخاب مجریان دقت کنید

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی رییس سازمان صدا و سیما به موضوع اهانت به قوم کرد در یکی از برنامه‌های تلویزیون شد.

به گزارش صبا، کمال حسینی پور نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس در تذکری، صبح امروز دوشنبه، ۲۹ دی‌ماه، در جلسه علنی مجلس خطاب به رییس سازمان صدا و سیما گفت: کردها از اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین اقوام ایرانی هستند. چرا در رسانه ملی که از بیت‌المال تامین اعتبار می‌شود هر روز به اقوام اصیل ایرانی کرد، لر، آذری، ترکمن و بلوچ توهین می‌شود؟ چرا اجازه می‌دهید در برنامه‌های صدا و سیما به اقوام اصیل ایرانی توهین شود؟

وی درباره لباس کردی عنوان کرد: مگر مقام معظم رهبری بارها نگفتند که توهین به اقوام و مذاهب رسمی کشور خط قرمز نظام است. چرا به توصیه‌های حکیمانه رهبری عمل نمی‌کنید؟ چطور اجازه می‌دهید به فرهنگ اصیل ایرانی توهین شود؟ لباس کردی لباس غیرت، شهامت و مردانگی است و ما نمایندگان کرد به هیچ فردی اجازه توهین نمی‌دهیم.

حسین پور ادامه داد: لازم است در انتخاب مجریان و مهمانان برنامه‌های صدا و سیما دقت کنید و از مردم غیور و انقلابی کرد معذرت‌خواهی کنید.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در تذکری خطاب به اردکانیان وزیر نیرو اظهار کرد: مردم سردشت و پیرانشهر برای آب شرب خود هم با مشکل مواجه هستند. مگر مردم نجیب این شهرستان‌ها ایرانی نیستند؟ مگر سال‌ها مرزداری نکرده‌اند؟

وی خطاب به رئیس جمهور نیز تاکید کرد: مگر وضع معیشت مردم را نمی‌دانید؟ آیا مردم نجیب ایران لایق چنین معیشتی هستند؟ قیمت کالاهای اساسی هر روز در حال افزایش است. ارز ۴۲۰۰ تومانی کجاست؟ نواسانات بورس مردم را سرگردان کرده و کسی نمی‌تواند برنامه‌ریزی کند.

نیکزاد نایب رییس مجلس در پایان در پاسخ به این تذکر خاطرنشان کرد: هیچ کس، هیچ گروه و هیچ رسانه‌ای حق اهانت به قوم اصیل ایرانی را ندارد. کردهای با غیرت افتخار ایران و انقلاب اسلامی هستند. از علی عسگری می‌خواهم در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است