گفتگو با نویسنده کتاب «شبکه‌های خشم و امید» در شبکه چهار | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۵

گفتگو با نویسنده کتاب «شبکه‌های خشم و امید» در شبکه چهار

برنامه «چراغ مطالعه» به بررسی کتاب «شبکه‌های خشم و امید: جنبش‌های اجتماعی در عصر اینترنت» می‌پردازد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، برنامه «چراغ مطالعه» در پنجمین قسمت از فصل جدید خود میزبان مجتبی قلی‌پور است و با او درباره کتاب «شبکه‌های خشم و امید: جنبش‌های اجتماعی در عصر اینترنت» گفتگو کرده است. این برنامه امشب، شنبه ۲۷ دی‌ماه، ساعت ۹ شب از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

کتاب «شبکه‌های خشم و امید» نشان می‌دهد هر جا قدرتی باشد ضد قدرت نیز وجود دارد. ضد قدرت به تعبیر ساده ظرفیت مردم برای به چالش کشیدن صاحبان قدرت است. مردمی که از بی‌عدالتی قدرتمندان خشمگین هستند و فساد ثروتمندان آن‌ها را ناامید کرده، در شبکه‌های اجتماعی همدیگر را پیدا می‌کنند خشم‌شان را به اشتراک می‌گذارند و امیدشان را باز می‌یابند. آن‌ها با اینترنت بسیجی اجتماعی را آغاز می‌کنند.

مانوئل کاستلز نویسنده این کتاب یکی از مشهورترین جامعه‌شناسان دنیا در این حوزه است. او در این کتاب مهارت خود را به کار گرفته تا توصیفی از این جنبش‌های اجتماعی جدید ارایه دهد.

چهارمین فصل از برنامه تلویزیونی «چراغ مطالعه» به کوشش گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما و با سردبیری محدثه پیرهادی و اجرای کورش علیانی و تهیه‌کنندگی مرتضی روحانی، شنبه هر هفته ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود و تکرار آن یکشنبه‌ها ساعت ۱۴ روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است